zondag 19 april 2015

Het zomert in mijn hoofd

De paasvakantie zit er bijna weer op. Wat een heerlijke twee weken heb ik gehad. Nee hoor vrijaf had ik niet, ik moest namelijk werken en heb maar 1 dag extra vrij genomen. Maar om één of andere reden geeft het mij wel rust als de kinderen niet naar school moeten, de strakke tijdschema's wat losser mogen en er op alle vlakken al eens een oogje toegeknepen mag worden. 

In tegenstelling tot andere weekenden stond deze vakantie nog relatief 'leeg' in mijn agenda. Ik denk dat ik altijd alles vol plan uit schrik dat de kinderen zich zouden vervelen, of nog erger ... dat ik tijd zou hebben om het huishouden te doen.
Maar niets was minder waar, elke vrije minuut heb ik op me af laten komen. Bewust heb ik eens wat meer 'ja' gezegd tegen de kinderen en wat meer regeltjes overboord gelaten. En eerlijk gezegd moet ik toegeven dat dit me wel bevalt. 

Zelfs op een dag van vandaag, terwijl we besloten hadden een bezoekje aan Ikea te brengen gooiden we die plannen plots overboord. Wat gaan we nu naar Ikea rijden als het misschien volgend weekend zou gaan regenen? 
Verandering van de plannen. We reden na een gezellig en lekker Oxfam ontbijt naar Berendrecht waar het tulpenpluk was. We gaven ons over aan de zon, de gezellige drukte, het zomergevoel en ijsjes. En zelfs toen we nog wat tijd over hadden om eventueel naar Ikea te gaan besloten we gewoon naar huis te rijden. De kinderen amuseren zich momenteel rot op de trampoline en straks eten we frietjes van de frituur. Het leven kan zo makkelijk en rustgevend zijn. Maar soms is het nodig te touwtjes wat losser te laten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen