maandag 13 april 2015

Jasje voor de prinses des huizes

Een tijdje gelden kocht ik een stofje. Niets speciaal, gewoon een alledaagse joggingstof. Ik besloot er een jurk voor mezelf uit te maken en tekende het patroon vlijtig uit zodat ik wanneer E & J in bed lagen (jippiejajeej) kon starten aan het projectje. Ik wijt het gewoon aan het patroon (niet aan de maat) want het patroon paste langs geen kanten in het stukje stof dat ik voorzien had. Ik puzzelde en puzzelde en na een tijdje belandde het stofje in de kast (ok op de kast. Mijn man leest misschien mee en die weet hoe chaotisch ik ben) en plofte in de zetel met wellicht een paasei of cheesecake en 'all you need is Jani'.

Een weekje later bedacht ik dat ik voor de dochter misschien van het stofje een jasje kon maken voor de koudere zomeravonden. Maar een patroon had ik niet en ik had ook geen zin om er een te kopen (daar kan ik zeker 4x cheesecake van kopen). 
Ik had wel een patroon van een jurkje en ik maakte het mezelf dus weliswaar onnodig moeilijker dan nodig om dit om te vormen naar een jasje. 
Het resultaat mag er wel zijn, alleen mag de dochter niet meer groeien tot na de zomer.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen