donderdag 16 april 2015

Over dino's

Jules wat wil jij later worden?
Later word ik T. Rex mama!
Oh, ik dacht dat jij kok of brandweerman wou worden?
Ja hoor, maar ook T. Rex. Wanneer zal ik veranderen in een T. Rex mama, het duurt al zo lang?

Dat hij ambitieus is zal ik niet ontkennen en dat valt ook toe te juichen. Misschien is er ook wel vraag naar en is het een gat in de markt? Maar hoe hij het concreet gaat aanpakken, dat weet ik nog niet. Natuurlijk heeft onze vierjarige daar nog ruim de tijd voor om een plan uit te dokteren.
Ik heb al wel eens aangehaald dat het misschien niet zo vanzelfsprekend is om te veranderen in een dino van ongeveer 12 meter lengte en 5 ton zwaar, om nog maar te zwijgen over de praktische kant van de zaak. Ik vrees dat wij dan ook een ietsipietsi groter zullen moeten gaan wonen als wij onze zoon nog op bezoek willen krijgen.
Subtiel stelde ik voor dat hij zich ook kan verkleden als dino in plaats van te gaan voor een complete transformatie. Met dat idee kon hij (voorlopig) wel leven. Jij maakt wel iets hé mama? Mama besloot toen halsoverkop Pinterest te raadplegen en meteen de creatieve vondsten aan zoonlief te tonen. Nota aan mezelf: toon niets wat je zelf niet kan waarmaken.
Wellicht was dat dus niet de allerbeste zet, maar door de aankoop van wat nieuwe verkleedspullen (Spiderman, Rox, ...) verdween de vraag naar zijn dinopak.
Tot voor kort, ... ik vond een briefje in zijn boekentas met de mededeling dat ze na de paasvakantie gaan leren over dinosaurussen! Heel enthousiast vertelde ik het leuke nieuws aan Jules die weliswaar nog enthousiaster antwoordde: jaaaaaa dan kan ik mijn dinopak aan!!!

Ok, wijziging van de vakantieplannen: maak een dinopak. Dringend. De vakantie loopt op zijn einde en het dinopak is nog niet in de maak. Geen idee hoe ik eraan moet beginnen. Black-out. En het mooie weer lokt me steeds weer naar buiten.
 Dit wordt dus nog vervolgd ...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen