zaterdag 9 mei 2015

Primark

Ik geef toe, ik was tot vandaag een groentje. Eerder zette ik nog nooit een voet in het walhalla der winkelketens. Nochtans had ik er al veel over gehoord, mijn eigen zus vroeg zich intussen al af of ik wel degelijk bloedverwant was aangezien ik er nog nooit geweest was, maar een uur heen en terug voor wat kleren vond ik gewoon een beetje gek. Mijn liefste mannetje offerde zich uiteindelijk geheel vrijwillig (ahum) op om te rijden, en zelfs om als muilezel te fungeren in de winkel zelf (nu ja dat stelde hij helemaal niet voor maar was wel wat er gebeurde).

We kwamen binnen, waren gelukkig goed voorbereid en wisten dat we rechtstreeks naar het tweede verdiep moesten voor de kinderafdeling. Veel tijd hadden we ook niet, slechts een uur voor de winkel zou sluiten. We kwamen eerst aan de meisjesafdeling. Met fonkelende dochteroogjes naast mij startte ik onze veldslag, het ene jurkje na het andere werd meegenomen, T-shirts, broeken, sandalen, pyjama en sokken gingen allemaal mee. Papa en zoon kwamen ook goed voorzien terug van de jongensafdeling. 
Aan de paskamers besefte ik pas dat er een limiet kon staan op het aantal stuks. Voorzichtig informeerde ik ernaar. 16 stuks! Dat is al een heel pak meer dan in een doorsnee winkel. Dapper wou ik beginnen tellen maar de winkeldame zag wellicht al van ver dat dit onbegonnen werk was. We werden gewoon doorgelaten en het passen kon beginnen. 26 stuks doorstonden de keuring. Aan de kassa waagden we een voorzichtig gokje naar de prijs. Ikzelf gokte op 150 euro maar werd aangenaam verrast met de 116 euro die we moesten betalen. 

We komen zeker nog wel eens terug maar de volgende keer op een ochtend zodat er nog een overzicht in de winkel is. Wat een puinhoop! En met iets meer tijd zodat ik van tevoren de aankopen kan checken en ik deze legging bijvoorbeeld iniet meer zou aanschaffen. Helaas werd de naad aan de ene pijp dubbel gestikt. 

Na deze basic stuks kriebelt het wel weer om nog wat leuke unieke stuks te maken. Daarover meer in een volgende post want ik kocht namelijk een aantal leuke stofjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen