zaterdag 9 mei 2015

Stofje, stofje, stofje en nog een stofje

Deze week bracht ik tussen de soep en de patatten nog een bezoekje aan de stoffenverkoop in kapellen. Ik koop namelijk meestal een aantal stuks tegelijk waardoor ik probeer niet wekelijks langs te gaan.

Ik werd verleid door dit stofje voor mezelf en dochter:
Het is een satijntje van Penelope europe. Nooit eerder werkte ik met satijn. Ik bereid me dus al voor op veel gezucht en vieze woorden. 
Wat het moet worden daar ben ik nog niet over uit. Ik dacht een jurkje voor mezelf te maken naar een patroon uit LMV. Deze zijn wel kanshebbers: 
Maar dan in een iets zedigere versie, namelijk niet tot net onder de poep maar dus wat langer.

Of deze:


Of tot slot deze: 
De Breeze jurk, al zou ik hem een beetje ontbreezen. De splitten lopen langs de zijkant namelijk hoog op. Wel zou ik voor een korte mouw kiezen. 

Voor Eline twijfel in tussen een jurk of een topje:


Dan kocht ik nog een prachtig stofje. Zwart met een satijnachtige schijn. De bedoeling was er de sunnypants van te maken maar meer en meer twijfel ik toch om voor de junedress te gaan.
De stof valt namelijk zwaar door. Het was een koopje, slechts 2 euro per meter!

Dit stofje van Poppy
Zal wellicht een fronsrokje worden zoals ik er recent al eentje maakte. Mijn dochter staat er beeldig mee!



Als laatste kocht ik deze stof aan 1,8 euro:
Dunne joggingstof waar ik vermoedelijk nog een Candyjurk van zal maken zoals in eerder al maakte:

Als ik nu wat knopen zou doorhakken dan kan ik starten aan weer wat leuke projecten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten