zondag 17 januari 2016

Chloë en Noë


Alsof ik mijn handen nog niet vol heb met de communiejurk voor de dochter begon het toch te kriebelen naar meer.

Je kent dat wel, het begint met een ienimieni ideetje en dezelfde dag vloek je nog omdat je niet meer voor sluitingstijd aan de stoffenwinkel geraakt.

In mijn geval was dat ook wel mijn geluk, want zo kocht ik enkele dagen later spotgoedkoop het stofje voor onze jassen. 
Ik trok met de dochter naar Hoogboom om een stofje te kiezen en we waren maar al te blij dat we het perfecte stofje voor amper 5 euro per meter kochten. Als voering kozen de vrouwen voor roze, 2euro/m. 

Het Noë jasje vond ik qua maat niet makkelijk. Eline draagt namelijk maatje 128 maar de maten lopen per twee (122-128 en 134-140).
Voor Eline tekende ik een maatje tussen  de twee maar toch vind ik het niet zo ruim. Ik werkte de zakjes bovenaan af let lederen paspel. 

De voering van het Noë jasje tekende ik op basis van de uitleg bij de Chloë jas.






Een dikke knuffel als dankjewel erbovenop ... Meer kan je je toch niet wensen :-).



7 opmerkingen:

  1. Heek leuk gedaan! Jullie stralen allebei :)
    (Bellevi-handmade.blogspot.be)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor het compliment! Ik heb ook net jouw blog bekeken en heb me meteen tot volger omgedoopt ;-)

      Verwijderen
  2. Ik vind dat dus keitof, zo samen in dezelfde jas !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Altijd leuk zo'n reactie te lezen ;-)

      Verwijderen
  3. hoe valt de maat van de chloé jas (groter of kleiner?)
    Ik ben van plan ook zo een te maken. Ik vind die van jou trouwens supermooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De volwassen versie vond ik ruim, ik draag normaal maat 42 en maakte 40. Is natuurlijk wel oversized model. De kinderversie valt echt klein vond ik.

      Verwijderen