woensdag 20 januari 2016

Deze keer geen naaisel

Als er iets is wat ik uit dit brei-avontuur onthouden heb is het wel dat een breiwerkje voor kinderen niet te lang mag blijven liggen. Nù pas begrijp ik hoe het komt dat de breiwerkjes die mijn grootmoeder vroeger voor mij maakte vaak nipt waren en bijgevolg dus niet lang gedragen konden worden.

Het begon allemaal opnieuw bij een patroon van La Maison Victor, de Snow-trui. Ik had eens zin in iets anders en besloot het erop te wagen. Het breien ging vlotter dan verwacht tot ik aan de bovenkant kwam en ik er plots bij vast kwam te zitten. Blijkbaar was er een fout in het patroon geslopen maar ik kreeg snel een nieuwe versie van het patroon per e-mail toegestuurd van LMV mét excuses. Geen probleem, iedereen maakt fouten uiteraard. Wel moest ik een heel deel opnieuw doen en helaas is mijn kennis hiervoor nog niet voldoende. Ikzelf zie dus hier en daar een foutje. Nadat ik alles rechtgezet had heb ik de trui uit het zicht gelegd, ik was er even op uitgekeken maar moest eigenlijk de naden nog sluiten.
Vandaag legde ik de laatste hand aan mijn breiwerkje, vroeg dochterlief om nogmaals voor model te spelen en kreeg tot mijn ontgoocheling het truitje amper aangetrokken. Het is inmiddels te klein in lengte en breedte, of de dochter is te groot, laten we het daarop houden. Maar goed ... ik ben eigenlijk best tevreden van het resultaat en bovenal omdat ik hier weer veel uit geleerd heb, vooral dat mijn kinderen geen groeipauze nemen als mijn werkje wel even 'on hold' staat :-).


Ik ben van plan dit truitje te schenken aan één of ander goed doel, samen met een stapel kleren die ik hier nog heb liggen. Als jullie leuke initiatieven weten, shoot! :-D



6 opmerkingen:

  1. Mooi! Spijtig dat hij al te klein is. Ik ben deze trui ook net begonnen. Kan je me zeggen wat de fout is in het patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi! Bedankt voor het complimentje! Ik vind het wel een leuke trui om te maken maar zat bij de hals toch echt vast. Misschien is het voor iemand met wat meer ervaring dan ik piece of cake. Ik heb het proberen terug te vinden op e-mail maar zie het niet zo meteen zitten. Ze hebben mij toen een beschrijving nagestuurd. Als ik een beetje tijd heb dan kijk ik nog eens tussen mijn papieren patronen of ik het toevallig geprint heb, het is te lang geleden om me nog exact te herinneren wat het probleem weer was :-).

      Verwijderen
    2. Bedankt. Anders mail ik ook wel even naar LMV :-)

      Verwijderen
    3. Ik had vorige keer snel reactie, hopelijk jij ook ;-).

      Verwijderen
    4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  2. @Tamtam, in heb de correctie terug gevonden. Hoe kan ik het jou bezorgen als je het nog nodig zou hebben?

    BeantwoordenVerwijderen