dinsdag 26 januari 2016

Herkenbaar?


Volgens mij voor de meeste creatievelingen onder ons een heel herkenbaar probleem, ... het gebrek aan tijd. Laten we eerlijk zijn, de social media dragen hier ook netjes hun steentje aan bij. Je hoeft Pinterest, Instagram of Facebook nog maar te openen en op amper 10 minuten tijd is je 'to-do', 'bucketlist' en 'must have'-lijstje alweer enkele centimeters langer.
Ik moet zelfs bekennen dat ik amper nog zicht heb op mijn lijsten en als ik tijd heb om te naaien is het dan ook niet makkelijk te beslissen waarmee ik zal starten. Mijn Pinterestprofiel puilt uit van de ideeën, op Instagram zie ik ook non stop leuke projectjes voorbijkomen en op Facebook vind ik de meest nuttige tips ever.

Soms wenste ik dat ik een USB-Stick kon inpluggen om die steeds draaiende ideeënbus in mijn hoofd eens te ontlasten. Maar anderzijds geniet ik hier ten volle van. Want, als ik mijn GSM toch eens even aan de kant leg, zie ik rondom mij ook een wereld van inspiratie. De mensen aan de schoolpoort, affiches langs de kant van de baan, de speelsheid van onze kinderen of gewoon een gevoel dat in mij opkomt. Eigenlijk weet ik het wel zeker, dit creatieve brein stopt nooit met draaien. Mét of zonder social media.

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk herkenbaar :)! Ik ben sinds een tijdje enkel gestopt met het maken (geschreven versie) van een naai to-do lijst en dat werkt, voor mij toch, al heel bevrijdend. grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yeps... het is dubbel he.. enerzijds doe je heel veel inspiratie op via blogs en facebookgroepen, pinterest, instagram... anderzijds is het natuurlijk tijd dat je niet aan't naaien bent of wat dan ook... de laatste tijd ben ik terug iets beter in het evenwicht vinden, en het creatief bezig zijn moet sowieso zonder druk gebeuren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn hoofd zit soms ook overvol met nieuwe ideeën en voor mij geeft een lijst dan weer rust. Ik probeer ook zoveel mogelijk te maken wat nodig is op dat moment in de kleerkast van de kinderen :-)

    BeantwoordenVerwijderen