maandag 18 januari 2016

Het jurkje zonder patroon

Ik kreeg een ideetje, ik wou eens een jurkje met een kraagje maken. En dan nog liefst met paspel tussen. En daarboven ook twee zakjes met paspel. En ik had geen patroontje. Ook had ik nog een stofje liggen dat ik hier kocht en dat moest en zou deze bewuste avond getransformeerd worden naar een jurkje. Ik ging dus aan het tekenen en tekende een jurkje uit. Ik checkte de afmetingen wel even met een gelijkaardig jurkje qua model dat ik eerder voor de dochter maakte zodat het ongeveer overeen uit kwam. Er kroop toch iets meer werk in dan gedacht, dus het projectje werd gesplitst over twee avonden.

De vrouwen thuis zijn tevreden van het resultaat!

Stofje is een glamoursweat, de zomen werkte ik af met goudkleurig biais. Het kraagje dat ook zelf uitgetekend werd en de zakjes werkte ik af met goudkleurig paspel.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen