maandag 18 januari 2016

Makkelijk kan ook!

Het hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn. Met deze visie voor ogen dook ik de stofjeskast in en vond nog een coupon en vond zelfs daarbijhorende biais en garen. Dat op zich is al een vreugdedans waard! 

Toen ik het stofje bekeek, wat qua afmetingen te klein was om er een jurkje van te maken, besloot ik om voor een snelklaarklus te gaan. 

Zo gezegd zo gedaan, ... Amper 2,5u later, ik heb me dan ook niet gehaast, rolde dit rokje onder mijn machientje vandaan.





Ik werkte de zoom opnieuw af met biais en zoomde dit naar binnen zoals ik wel vaker doe omdat ik het dan net dat ietsje extra vind hebben, het oog wil ook wat, nietwaar? Hieronder de korte uitleg aangezien ik er al veel vragen over kreeg.

Je legt de biais met de goede kant op de goede kant van je stof, gelijk met de rand van de zoom. Speld de biais rondom aan de zoom en stik in de onderste plooi van de biais.


Plooi dan de biais naar de binnenkant van het werkje met de andere plooi gewoon naar binnen. Speld opnieuw vast en stik nog een keer rond. 


Et VoilĂ ! 

2 opmerkingen:

  1. Die biais geeft net dat tikkeltje meer! ;-)
    Ik hou ook van een snel-klaar-project. Instant hapiyness!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat mag je wel zeggen, ik ben toch wel elke keer opnieuw verbaasd van hoeveel werk er kruipt in het tekenen en knippen van een patroontje! Leuke blog heb jij, ik heb meteen op 'volgen' geklikt :-D

    BeantwoordenVerwijderen