donderdag 28 januari 2016

Over auto's gesproken

Ik schreef eerder al over het lappeke stof met de autootjes. Voor een aantal onder jullie zal de naam Soft Cactus wel een belletje doen rinkelen en voor de anderen zal ik het nader omschrijven in mijn zoon zijn eigen woorden: het stofje in kakakleur met de vreemde auto's met bulten.

Ik liet mij niet ontmoedigen door onze vijfjarige, hij kan van tijd tot tijd wel een flapuit zijn en dat siert hem ook wel (af en toe dan toch), en werkte de afgelopen twee dagen 's avonds tot in de late uurtjes door aan het hemdje dat ik voor hem had uitgezocht. Het was voor mij weeral een 'first time' want ik was best goed geworden, al zeg ik het zelf, in het negeren van zulke patroontjes omdat ik opkeek tegen het maken van knoopsgaten en het aannaaien van de knopen zelf.
Maar !halleluja! eerder deze week kreeg ik van mijn geweldige echtgenoot deze Kam Snapstang waarmee ik meteen aan de slag kon toen het hemdje eindelijk klaar was. De zoon koos de kleur van de knoopjes uit maar vond, zo eerlijk dat onze flapuit is, het wel vrij jammer dat mama die knoopjes niet eerst had uitgesneden in autovormpjes, net zoals op zijn hemdje. Dat ik daar vooraf niet aan gedacht heb...

De stof werd getransformeerd naar (tromgeroffel):






Ik maakte de Zonen09 Theo in maatje 116 wat voor nu perfect zit maar mij toch aan de krappe kant lijkt om nog een tijdje door te dragen. Ik besloot om voor korte mouwen te gaan met de lente in het vooruitzicht en voegde op de rug oranje paspel toe. Zoonlief koos voor een zachtoranje kleurtje Kam Snaps (gewone ronde en dus geen autootjes helaas) en ik gebruikte kleine jeansdetails om het geheel af te maken.
Zeg nu zelf, hij ziet er toch stoer uit?





Een leuk detail dat ik pas heel laat ontdekte is dat het design van de stof getekend is door Pieke Wieke. Ook al stond dit in koeien van letters aan de zijkant van de stof, mijn euro was tot deze week nog niet gevallen. Mijn complimenten aan Lieve voor deze leuke creatie en als het haar gerust kan stellen ... Onze zoon was deze ochtend heel blij met zijn nieuwe hemdje en vond de kleuren helemaal pĂ©rfect, hij moest en zou het aandoen om vandaag naar school te gaan!

6 opmerkingen:

  1. Keimooi!! En zit als gegoten!!
    Jij bent zo een natuurtalent en waar haal je de tijd in godsnaam?? Chapeau!
    Valt wel klein precies? Heb dat patroontje ook nog in padf staan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci ;-) ik vind het ook nipt vallen, en Jules is al niet echt groot qua lengte. Zou dus in de toekomst nog een maatje groter maken (ik nam nu de 116). En die tijd... Ik kijk gewoon niets tv meer en naai soms veel te laat door ;-)

      Verwijderen
  2. Super! Gelukkig toch zijn mening aangepast dan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi!! Gelukkig dat zoonlief bijgedraaid is want het is te mooi om niet te dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel! Intussen wil hij het niet meer op school aandoen omdat een vriendje het niet mooi vindt. *zucht*

    BeantwoordenVerwijderen