donderdag 25 februari 2016

Black & White part 2

Het is geen geheim, bloggende naaisters (of naaiende bloggers) tonen allen gretig hun nieuwste zwart-witcreaties en ik ben ook helemaal wild van deze nieuwe trend.
Je kan het zo gek niet bedenken of er bestaat een stofje van: panda's, pinguïns, ananassen, wolken, konijnen, geometrische hoogstandjes enz. enz.
Ik moet er dan ook niet bij vertellen (maar doe het toch maar even) dat ik blij was dat ik met enkele zwartwitjes aan de slag mocht van Yvette van Droomstoffen.nl

Het Sienna jurkje dat ik reeds maakte toonde ik eerder deze week. Tijd voor het tweede stuk, kwestie van de verslaving in stand te houden.
De stof waarmee ik mocht werken liet me bijna op automatische piloot naar een patroon van een rokje grijpen. Ik kon mezelf nog net op tijd bedwingen, misschien moest ik deze keer toch maar eens buiten mijn comfortzone treden? Ik denk namelijk dat Eline een hele maand door elke dag een ander jurkje of rokje kan dragen zonder dat ik moet wassen.
De stof zelf is een zwart-wit tricot in pied de poule-stijl. Ik had nog een restje warme schaapachtige stof liggen en dochterlief kwam een tijd geleden zelf af met het idee hier een kort vestje van te maken.

Top zo'n kind met zin voor mode, ware het niet dat het kind haar kast nu al ontploft en hopelijk de winter bijna ten einde is.
Maar het idee bleef maar knagen en ik besloot het er toch op te wagen, weliswaar in een maatje groter zodat ze het een tijd kan doordragen en het hopelijk volgende winter nog goed past. 

Wat een werkje van niets leek duurde toch een tikkeltje langer omdat ik knoeide bij de armsgaten, het wolletje begon te rafelen van zodra ik er nog maar naar keek en ik had de handigheid nog niet de boel snel te sluiten. Bovendien hadden de stof en mijn machine ook een haat-liefdeverhouding dus het verliep niet zoals gewenst. Helemaal. Niet. Na een hoop gesukkel is het dan toch gelukt en heb ik alweer een blije dochter in huis.


En hier nog een paar aanfoto's van de eerste creatie deze week. De vleermuismouwen zijn nog een beetje wennen voor mij qua zicht maar volgens Eline zit het jurkje zalig!



Zijn jullie ook in de ban van al dat zwartwit? Goed nieuws (slecht nieuws voor de portefeuille): Droomstoffen heeft een uitgebreide collectie online staan.

Patroon: Indiana LMV
Stoffen: wolletje ooit gekocht in Hoogboom, zwart-witte tricot www.droomstoffen.nl

6 opmerkingen:

  1. Heel leuke creatie ook! En dat kleedje is echt heel mooi aan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook tevreden, ik denk dat ik de rug trouwens iets verder gestikt heb dan in het patroon voorzien was (oeps) maar zo staat het dus helemaal niet open ;-).

      Verwijderen
  2. Hier nog eentje die fan is van zwart/wit ;) en eens een totaal kleedje maar tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zwartwit vind ik altijd leuk al heb ik nog niet veel gekocht... nog niet :p

    Dat vestje is geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. normaal gezien ga ik ook voor veel kleur voor de kinderen, maar zo eens zwart wit is wel leuk. En ik vind dat Eline er ook heel mooi mee staat.

      Verwijderen
    2. normaal gezien ga ik ook voor veel kleur voor de kinderen, maar zo eens zwart wit is wel leuk. En ik vind dat Eline er ook heel mooi mee staat.

      Verwijderen