dinsdag 23 februari 2016

Black & White

Het verlangen, de spanning, het ongeduldig en razend benieuwd zijn. Velen onder jullie zullen het wel herkennen, namelijk: het wachten op het pakje van de stoffenwinkel!
Ik bestelde een paar stofjes bij Droomstoffen en kreeg nog een paar stofjes erbij om uit te testen. De levering verliep super snel, het was mijn eigen schuld dat ik vorige week niet thuis was om het in ontvangst te nemen. Maar vandaag lukte het dus wel. Mijn vingers jeukten om aan de slag te gaan maar eerst moest ik op zoek naar inspiratie. De stapel La Maison Victors en patroonboeken werd in de aanslag genomen en het eerste stofje kreeg een bestemming.


Het was echter al laat toen ik aan het werk ging maar ik wou toch alvast het voorbereidende deel achter de rug hebben. Het patroon overnemen, knippen en stof knippen, dit behoort namelijk niet echt tot mijn favorieten dus beter de korte pijn dacht ik. 
Ach, als we dan toch bezig zijn misschien ook al de eerste stap in de werkbeschrijving overlopen. Oh dat valt mee, het is nog een kwartier voor slaaptijd, dan kan stap twee ook nog wel. Hmm eigenlijk moet ik nu gaan slapen. Who cares, nog één stapje, zoveel later zal het niet worden én tenslotte, ik ben nog jong hé, ik recupereer snel (of zoiets). 
Zo dat ziet er al goed uit. Ai, ik moet morgen even gaan kijken voor een striklint. Offff, ... wacht hier is er nog eentje, zou dat er goed bijpassen? Perfect! Anders moet ik het er maar meteen even aanzetten, dan ben ik zeker. 
Oei, deze stap is precies ingewikkelder uitgelegd dan het lijkt, toch nog een keer herlezen om zeker te zijn. Ik leg het wel weg tot morgen, met een frisse kop lukt het vast beter. Alhoewel, gaan slapen als ik het niet heb uitgepluisd gaat me toch niet lukken. Ok opnieuw, en ja... gelukt! 
Voila, nu kan ik gaan slapen. Hoeveel stappen zijn het eigenlijk nog, goh eigenlijk niet meer zoveel. Enkel de zijnaden en omzomen. Dat doe ik er nog snel even bij. Dat is precies toch meer werk dan verwacht, even doorbijten en het is af. Yes, tadaaaaa, klaar! 



Al bijna 1u?! En ik moet nog foto's maken ook, dat wordt dan een snelle fotoshoot, hup hup haasten en dan op muizenvoetjes naar boven en geluidloos in bed kruipen. Oef, niet betrapt.

Blog schrijf ik morgen wel weer, dat zou er nu over gaan.

Geeuw :-).

Stof: gesponsord door Droomstoffen en vind je hier.
Striklint: ooit gekocht bij Veritas.
Patroon: Sienna jurk La Maison Victor voor de dochter, ik verkorte de mouwen om toe te komen met de stof, het lijkt mij super voor de zomer.


9 opmerkingen:

  1. oh supermooi! Ik vond het model prachtig, maar twijfelde over de open rug bij mijn 4-jarige. Wat doe je daar dan onderaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het vanmorgen in de vlucht even gepast bij de dochter en het leek me niet te open te vallen (maar heb niet grondig kunnen checken). Ik maakte de 122-128 (en ze draagt momenteel 128), is wel even wennen dat het zo'n los model is.
      Ik denk dat ik het pas in de zomer laat dragen en zonder t-shirt of zo onder.
      Je kan het volgens mij ook verder dicht stikken dat het niet te ver open valt.

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Naaien is inderdaad verslavend, het wachten op het stofje, het kiezen van het patroon.... Ik begrijp je helemaal! ;-)
    Een prachtige Sienna trouwens, ook helemaal mijn ding qua kleuren! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, heel mooi, en het wachten op dat pakje stof, herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Whahaha, heel mooi! Late night sewing werkt hier meestal niet zo goed, na 22u30 kan ik echt beter geen stofschaar en naaimachine meer gebruiken :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk modelletje. Leuk detail met het striklint.

    BeantwoordenVerwijderen