maandag 22 februari 2016

Cirkelsjaal

Ik besloot op zeker te spelen vooraleer ik opnieuw iets voor Eline maakte, dit om de verongelijkte zoon een stapje voor te zijn. Daarom maakte ik deze keer iets waar ik zeker en vast punten mee zou scoren bij Jules. Eigenlijk is alle eer aan Yvette van droomstoffen.nl, zij bezorgde me namelijk een stofje waar elke 5-jarige rakker voor zou zwichten. Bovendien vond ik op haar blog een handige tutorial over hoe je nu eigenlijk in een mum van tijd een cirkelsjaal maakt. En ja hoor, niet veel later was de sjaal al klaar. Heerlijk zo'n snel projectje tussendoor.

Ik zorgde ervoor dat Jules de sjaal twee keer kan omslaan en voorzag aan elke kant een andere zijde van de stof. Zo kan hij telkens kiezen welke kant hij langs de buitenzijde draagt, al denk ik dat wel te kunnen voorspellen.

De stof zelf is een sweaterstof met een heerlijk warm harig fleecelaagje aan de achterzijde. Het lijkt me ook ideaal om een warme trui of joggingbroek van te maken. 
In plaats van twee bedrukte zijden op elkaar te leggen bij het stikken legde ik een pelszijde op de bedrukte kant. Nu heeft hij dus keuze en blijft zijn nekje lekker warm. 




Voor zij die de stof geweldig vinden maar de print net iets te stoer vinden is er goed nieuws, de stof bestaat ook met sterretjes- of bolletjesprint. Deze zijn ook bij Droomstoffen te verkrijgen en vind je onder 'happy fleece' (gewoon in de zoekbalk bovenaan ingeven). 

Tutorial: http://www.droomstoffen.nl/2015/12/08/cirkelsjaal/ (de link staat ook in mijn lijstje met tutorials hier rechts)

1 opmerking: