donderdag 25 februari 2016

Droomzachtoutfit

Weten jullie nog, de monsterpyjama die ik maakte voor Jules? Ik had het nog niet goed en wel overhandigd aan Jules of Eline stond achter mij en fluisterde: voor mij ook. 'Alsjeblief' kwam er ook nog achter dus mama zwichtte helemaal. (Elke uitvlucht is goed hé)
Ik zocht samen met Eline online een leuke stof uit bij Droomstoffen, ik liet weliswaar vooral mijn favorieten zien maar gelukkig hebben we meestal dezelfde smaak, en kieperde haar keuze al snel in de winkelmand.  Eline koos dit stofje uit omdat ze 's morgens, naar eigen zeggen, een donderwolkje is. En met de lachende gezichtjes zal dit volgens haar beter gaan. Wordt vervolgd :-).


We vertrekken binnenkort op weekend met de familie en het zou dus wel heel fijn en gezellig zijn mocht de jongedame met een gloednieuwe pyjama de show kunnen stelen. Ik tekende 's avonds de pyjama uit voor haar, ik gebruikte als basis het ontwerp dat ik voor Jules al getekend had en maakte de broek voor haar wat smaller en voorzag ook maar 1 naad aan de binnenkant van de benen i.p.v. 2 zoals bij Jules. Ik maakte de boord vanboven aan de pyjamabroek iets hoger, zodat ze tijdens het slapen door de hoge taille een bedekte rug blijft houden.

En omdat we dan toch al bezig waren stak ik het maar snel verder in elkaar. Dat ging vlot en heb al zin om aan een nieuwe te starten. Gelukkig ligt hier al een volgend stofje klaar.






En dan nog wat aan-foto's. Vergeef me de kwaliteit, het was nog vroeg dus een gebrek aan daglicht. Gelukkig maakt ons zonnetje op de foto's dat helemaal goed.




Stof: wolkjes droomstoffen.nl, boordstof had ik nog liggen
Patroon: van mezelf

3 opmerkingen: