maandag 29 februari 2016

En nog een zwartwitje

Jullie hadden het al wel door, ik ben officieel in de ban van zwart-wittestofjes. Het is dus vrij voorspelbaar maar ... ik maakte nog een exemplaar.

Het was hier een paar dagen stil langs mijn kant in blogland. Wij zaten namelijk aan zee en genoten met de familie van een heerlijk rustgevend, internetloos weekend. Echt waar, dat zouden we vaker moeten doen. Zo genieten! Toegeven, de zon hielp ook wel een handje. 

Diegenen met een bril of vergrootglas bij de hand merken dat ons kleinste gezinslid op 4 poten ook mee mocht.




En deze is alvast gebombardeerd tot één van mijn favoriete foto's aller tijden:
Zeg nu zelf, daar smelt een moederhart toch van?

Zondagavond waren we weer thuis. Ik had mij voorgenomen 's avonds genietend het geweldige weekend af te sluiten. En dat heb ik dus ook gedaan. Ik toverde een stofje dat ik kreeg van Droomstoffen om naar een 'marcelleke'. Al die zonnestralen laten me, hebberig dat ik ben, verlangen naar meer van dat. En misschien kan het nog een beetje warmer zodat Jules snel zijn nieuwe t-shirt aan kan doen en die gespierde armen kan laten bruinen. Maar intussen kan hij het alvast gebruiken als onderhemdje. 
De pinguïns vind ik zo schattig! Er zijn voor de liefhebbers ook nog verschillende andere designs te verkrijgen bij Droomstoffen



Ik gebruikte het patroon 'Malik' vanuit LMV. Bij het afwerken van de hals en armen werkte ik niet met biais maar gebruikte gewoon tricot als randje, dezelfde tricot die ik gebruikte voor het bolerootje van Eline.
Ook tekende ik een tussenmaat. Jules draagt momenteel nog maar net maatje 116 maar ik wou op zeker spelen, al vond ik de sprong naar 122-128 meteen een groot verschil.


Let vooral op mijn spierbundel zijn popeyearmen :-).



Patroon: Malik - La Maison Victor

5 opmerkingen:

  1. Mooi!Ik heb vandaag ook eentje gemaakt in maatje 86/92 maar was vergeten om naadwaarde aan de armen/oksels bij te knippen dus te groot...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Altijd cool zo'n marcelleke :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof! De pinguins kocht ik uiteindelijk niet, maar ze zijn echt de max! Helemaal fan van de zwart-witjes!

    BeantwoordenVerwijderen