zondag 21 februari 2016

Nog eentje voor de zoon

Ik heb thuis een lief 5-jarig kind. Echt waar, zonder enigszins te overdrijven, een geweldig mannetje en bovenal een echt door-en-door mama's kindje. Eentje met het hart op de tong en rechtuit als hij ergens mee zit.
Dat mocht ik een tijd geleden ondervinden toen hij out of the blue zijn verontwaardiging op tafel gooide. 'Jij maakt alleen maar meisjesdingen voor Eline en jezelf en nóóít iets voor mij.' 
BAM, boempatat. Antwoord daar maar eens op. In mijn hoofd doorspitte ik razendsnel het archief van wat ik allemaal voor Jules maakte. Een nekkussentje voor in de auto (ik zweeg over Eline haar nekkussen), 2 joggingbroeken, een trui en ik haakte ook nog een olifantenknuffel. O ja en die dinostaart waarmee ik dacht een tijdje safe te zitten . 
Rustig somde ik alles op wat ik voor hem maakte. Toen ik uitgesproken was, was hij nog steeds niet onder de indruk. Hij somde op zijn beurt, even beheerst als zijn mama, Eline haar lijstje op. 
Goed, het kind had  dus wel degelijk een punt. Flauw excuus maar ik vind het zo fijn om meisjesdingen te maken, jongensstuff schrikt me gewoon een beetje af. 
Ik beloofde mijn beste vriendje plechtig dat ik het zou goedmaken. Ik maakte dus kort na dat gesprek een Theo hemdje en snel daarna maakte ik de Leather Sweater mét duimgaten zoals mijn kleinste klantje het vroeg (ik hoop ten volle dat hij vergeten is dat ik voor Eline een gelijkaardig kleedje maakte), ik maakte een monsterpyjama waar ik echt punten mee scoorde en vandaag rolde er een nieuwe polo vanonder mijn naaimachien.

Ik hoop van harte dat we terug in evenwicht zijn zodat ik nog eens voor dochterlief mag naaien, ik zou namelijk zo graag een jumpsuit willen naaien voor haar en de stof ligt al klaar.

Ik maakte voor Jules de Liam-polo uit La Maison Victor. Ik mocht van Yvette weer aan de slag met een stofje van Megan Blue uit haar winkel www.droomstoffen.nl, dankjewel!


Ik haalde mijn kamsnapstang die ik een tijdje gleden gekregen heb nog eens boven en was dankbaar dat ik geen knopen moest aannaaien en geen knoopsgaten moest maken.
Verder oefende ik nog eens met mijn tweelingnaald, dat gaat steeds beter.



Ik besloot ook eens een doorlopende print op het rugpand uit te proberen. Dat lukte goed (schaterlacht), u ziet vast die paar mm verschil niet van ver of na een paar glaasjes wijn. Omwille van die laatste reden deed ik mijn best mijn blog nog in het weekend af te werken. Ik ben er wel van overtuigd dat dit met katoen beter te finetunen is, hier wordt dus nog aan gewerkt. Misschien moet ik eens wat oefenen op rokjes en jurkjes, is dat geen uitvlucht dat Jules zou begrijpen?


Patroon: Liam polo LMV, met uitzondering van het paspel en de korte mouwen volgde ik braaf het patroon.

11 opmerkingen:

  1. Tof! Hoe veranderde je de mouwlengte? Maakte je ze wat breder onderaan of gewoon knipknip?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het gewoon verkort zonder verdere aanpassingen (dus niet breder gemaakt) hopelijk volstaat het, maar het lijkt me wel goed zo. (Hij heeft het nog niet kunnen passen)

      Verwijderen
  2. Ook zondagavond, zonder wijn is de print prima doorlopend hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh een hele mooie! Daar zal je zoon ongetwijfeld blij mee geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Ooit wil ik hier het Theo-hemdje eens in tricot maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schoon zeg! Ik doe van mentale pin, want ik ben er wel fan van, van die Liam polo!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! Vosjes doen het nog altijd goed, hè :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie Liam polo! Hier is het er nog steeds niet van gekomen, shame in me… En naaien voor jongens is echt tof jong! Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen