vrijdag 5 februari 2016

The easy way is also ok

Soms is het gewoon een kwestie van tijd. Dan zit ik boordevol ideeën en wil ik wel weer wat nieuws uitproberen maar helaas is de praktijk weer wat anders. De week zat hier overdag én 's avonds weer behoorlijk volgeboekt. Tussendoor deed ik nog een snel naaiwerkje (binnenkort meer hierover), zo snel dat ik net niet geflitst werd voor een snelheidsovertreding. 
Maar zelf nog een patroontje tekenen en dan nog de juiste stoffen zoeken, dat lukte helaas niet meer. Tenzij ik de kinderen een weekje zou verwaarlozen, dat toch maar liever niet. Een snelheidsovertreding en kinderverwaarlozing, het zou niet zo netjes op mijn strafblad staan.
Ik ging dus gewoon braafjes naar de winkel en kocht dan maar de originele versie aan. Voor wie ze nog niet kent, het zijn de skihelmcovers van Barts. Voor mezelf kocht ik een gewone muts van dit merk (trouwens dit is een echte aanrader, een heel uitgebreide (letterlijk, ben ik trouwens de enige die blij wordt van een woordspeling op het juiste moment?) collectie voor het hele gezin) en mijn man deed ik ook een exemplaar cadeau. 

Terug over naar de helmcovers, sinds een tijdje zitten onze kiddo's op skiles en dit leek ons dus een leuk kadootje. En bijkomend lijkt het mij vooral handig om ze in een flits te herkennen wanneer er veel volk op de latten staat..

De covers zijn zo gemaakt dat ze op elke skihelm zouden passen, de eerste test op de helm hier thuis verliep al goed. Ik ben vooral benieuwd naar de reactie als ze het kadootje krijgen al ben ik er wel gerust in.

Ik denk dat dit mits wat meet/pruts/torn/knutselwerk ook een doe-het-zelfprojectje kan zijn. Misschien wel leuke inspiratie voor diegenen die momenteel wat meer tijd hebben?

Ik ging voor de dochter voor de engel en voor de zoon voor de draak. Zelf had ik een lichte voorkeur voor het kieken maar ik vreesde dat de zoon die minder cool zou vinden.

Hierbij enkele voorbeeldjes:











Ook de gewone mutsen en sjaals zijn de moeite waard. Ik krijg meteen zin om binnenkort nog eens te breien. Maar eerst op zoek naar meer tijd :-). 









Merk: Barts
O.a. te koop bij AS adventure store

2 opmerkingen:

  1. It's great fun to have such hat. There are a lot of opportunity create stories with them :)

    BeantwoordenVerwijderen