maandag 1 februari 2016

Thumbs up!

Ken je dat? Je hebt twee stofjes klaarliggen om mee aan de slag te gaan en net dan komt de zoon af met een verzoekje. Amper 5 minuten later heeft de dochter een gelijkaardig verzoek. Zaterdag trok ik dus met het druilige weer naar de stoffenverkoop in Kapellen want ik ben niet echt van het geduldige type. Amper 2 uur later, zoals het de afrondingsregel betaamt, kwam ik terug thuis, net voordat de echtgenoot me als vermist had aangegeven. 

Stofjes check! Ik toonde ze jullie zaterdag al in mijn vorige post
Deze moesten volgens de kinderen omgetoverd worden naar 'iets met duimgaten'. Zaterdagmiddag tekende ik dus tussen de soep en de patatten de patroontjes (in ons geval de patatten en het dessert want de hubby besloot ons te trakteren in Antwerpen op een lekker stukje taart wellicht uit vreugde voor mijn terugkomst eerder die dag). Ik besloot door de zure appel heen te bijten en meteen voor de zoon en dochter samen te tekenen zodat ik daar alvast vanaf was. 
Thuisgekomen was de aantrekkingskracht van mijn naaimachientje groter dan die van mijn bed dus ik besloot nog eventjes (ha.ha.ha.) te naaien.
Enkele uren later kwam dit eruit gerold: 


Het patroontje: Leather Sweater van La Maison Victor.


Voor de hals, polsen, heupen en schouders gebruikte ik tricot met een fijn streepje in.


Zoonlief vroeg duimgaten, zoonlief krijgt duimgaten. Weeral een 'first time' maar dankzij deze handige tutorial piece of cake.


En nog een totaalbeeld:


Ons model gaf zijn toestemming om een paar aanfoto's te schieten, weliswaar met een 'just out bed-look':




En waar het allemaal om draaide ... de duimgaten! :-)


Ik werd meteen bestempeld als beste naaimama van heel de wereld! Als dat geen compliment is ;-).


Na al deze ochtendeuforie gebeurde het onvermijdelijke, de jongedame vond het écht níet éérlijk dat haar broer twéé kledingstukken na elkaar had gekregen en gaf dit ook zeer subtiel aan.
Na een drukke dag werd ik 's avonds lief aangekeken en sprak ze de 5 legendarische woorden uit: kan. dit. morgen. klaar. zijn? Het vraagteken schrijf ik nu wel maar kwam niet zo over.

Ik was dankbaar dat ik eerder het patroon al getekend had en begon haastig met het knippen ervan en vloog daarna aan het naaien. Enkele uurtjes en wat weeën later werd haar jurk geboren.

Ik flanste er bij de dochter nog een satijnen paspel tussen,


voorzag ook duimgaten voor mijn strengste jurylid


en dit is dan het resultaat:





Eventjes stoefen met de twee stukken samen :-).



En dan hier mijn oudste model:




Helemaal klaar om naar school te vertrekken voor de gekke kapsel/hoedendag :-D:


Patroontjes: 2x Leather Sweater van LMV waarvan 1 volgens de regels van het spel met uitzondering van de duimgaten en het andere exemplaar volgens artistieke vrijheid. Ik tekende hier de trui vanuit de taille in A-lijn verder.
Voor de duimgaten gebruikte ik deze link. Ik maakte de polsboord wel iets hoger en maakte het uit 1 stuk.
Stofjes: van Hoogboom.
De modellen: Eline & Jules
Fotograaf: de leukste thuis, aka Mom

10 opmerkingen:

  1. Mooi! Dat trui-jurkje staat hier ook op de planning. Wou het naar binnen laten lopen, maar nu ik jouw A-lijn zie begin ik te twijfelen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wou ook eerst eentje maken die naar binnen loopt maar had eerder deze al eens gemaakt en de dochter heeft die zoveel gedragen dat ik toch hier voor gegaan ben. :-)

      Verwijderen
  2. Lang leve de leather sweater! Zo'n eenvoudig patroontje, maar meteen zo'n leuk effect. Uw modellen staan er mooi mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Echt een leuk patroontje hé, op de duur maak je het zelfs zonder handleiding erbij :-D

      Verwijderen
  3. zo content allebei! Dat heb ik eigenlijk nog nooit gemaakt, een trui met duimsgaten :) Ziet er superstoer uit, en ook lekker warm!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zeg: doen doen doen! Dat is pas punten scoren bij de kinderen ;-).

      Verwijderen
  4. Ze zien er allebei schattig uit. Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zien er allebei zo schattig uit. Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen