vrijdag 4 maart 2016

Ally jumpsuit

Jaja het was weer zover. Mijn vingers jeukten al bij de gedachte alleen. Ik mocht Droomstoffen weer een toppertje testen. Alleen al bij het zien van de stof flitsten zomerse taferelen door mijn hoofd. Ik wist dan ook onmiddellijk wat het moest worden: Een supercomfortabele losse jumpsuit. Dat 'losse' mag u trouwens zeer letterlijk nemen, zie verder in deze post.

Het stofje verdient alle aandacht dus ik besloot de rest zo sober mogelijk te houden, biais maakte ik dus ook uit dezelfde stof om het geheel niet te verbreken. Zo sober mogelijk met uitzondering van het bling bling strikje in de taille, sorrynotsorry.



Maar allereerst moest ik de maat bepalen. Ik haat het tegenwoordig een goede maat uit te kiezen voor Eline. Ze schommelt zo rond de 128 maar het kind zal de komende maanden toch ook nog een beetje groeien naar de zomer toe dus wat doe je dan, 128 of 134 ...
Deze keer gokte ik dus verkeerd en maakte ik de 134. Nochtans had ik haar schattige lijf eerst opgemeten en nagemeten op het patroon maar laat nu net dat meten niet behoren tot mijn troeven. Dus goede raad van 'meten is weten' en dergelijke zijn niet op mij van toepassing.

Het was uiteraard weer vanzelfsprekend dat ik voor een patroontje van La Maison Victor zou gaan, ik hou zo van de gedetailleerde uitleg en foto's, zelfs een simpel brein als het mijne begrijpt het helemaal. Ik ging vlot van het tekenen (bah!), naar het knippen, naar stap 1. Mijn God, stap 1! Het bijhorende fotootje heb ik tot in detail bestudeerd, mijn logica reikte diezelfde avond helaas niet ver genoeg (wat was dat nu weer over dat simpel brein en begrijpen?), ik had het bijna opgegeven tot ik wat begon te foefelen met de stof en hocus pocus het knopenstukje vooraan paste plots toch! OEF! Want veel stof had ik niet meer over om opnieuw te knippen.

De rest van het patroontje verliep, zoals het LMV betaamt, wel heel vlotjes. Ik bespaarde mezelf ook nog de tijd van het rijgen van het touwtje in de tunnel door het meteen mee ertussen te steken tijdens het naaien (applausje voor het creatieve brein dat me dan toch niet in de steek liet).

Ik ging voor de easy oplossing, die naar mijn mening ook het mooist uitkwam, namelijk kamsnaps. Ik maakte het mezelf nog makkelijker door de dochter de kleur niet te laten kiezen en mijn eigen goesting te doen.


De ochtend nadien mocht de jongedame meteen passen. Comfortabel zit het zeker wel, dat opzet is geslaagd. Misschien net een tikkeltje té comfortabel. Het ziet er naar mijn mening heel baggy uit. Ik bedacht al allerlei oplossingen om het wat meer te laten aanpassen maar misschien wacht ik beter tot de zomer er effectief is? Want wie weet besluit Eline tegen dan een groeispurt te houden.
De lengte moet dus nog aangepast worden op het moment zelf.

Voor de slechte fotokwaliteit mag u met een boze vinger naar het weer wijzen. Wat kijk ik uit naar meer zon en langere dagen zodat ik nog voor de avond valt foto's kan trekken na het werk.




Ze mocht meteen trots haar nieuwste schoenenaanwinst tonen op de foto's. Heerlijk toch al dat geblingbling?


Stof: Megan Blue www.droomstoffen.nl
Patroon: Ally jumpsuit LMV

22 opmerkingen:

  1. Oh ik vind het toch wel mooi hoor! Helemaal niet te baggy!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is vooral echt ruim onder de armen, dus wat inkijk :-p. Misschien met een topje onder of zo. Moet het eens even laten bezinken. Het totaalbeeld klopt wel inderdaad. :-)

      Verwijderen
  2. Heel mooi gedaan! Bij mij staat die jumpsuit ook nog op het lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt heel fijn, vooral als je voorbij de knopen bent. Daar had ik nog niet zoveel ervaring mee.

      Verwijderen
  3. Super mooi!!! Wel leuk al die projecties zonder stoffen te moeten kopen! ;-) vandaag mijn nieuwe naaimachine!!!!!! Maar zal nog ff duren voor ik tijd heb me nog eens aan een projectje te zetten... :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja echt wel, ik ben echt zo'n gelukzag dat ik in het blogteam mag zitten. En het zijn allemaal zo'n leuke stofjes ook. Welke machine heb je? Super leuk dat je binnenkort kan starten! Hopelijk kan je snel wat tijd vrijmaken.

      Verwijderen
  4. Ik vind persoonlijk dat "baggy" wel lekker stoer!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja op zich wel he! Alleen heeft ze wat inkijk aan de armen, dus tegen de zomer even bekijken wat er nog moet aangepast worden.;-)

      Verwijderen
  5. Zeker niet te baggy! Ik zou echt wel even de armsgaten wat bijwerken en dan is het helemaal toppie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt helemaal! Tegen de zomer ga ik even kijken hoeveel ze er in gegroeid is en dat dan nog aanpassen :-D.

      Verwijderen
  6. Helemaal perfect naar mijn mening! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi! De kleuren staan haar geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kleurtjes staan haar inderdaad heel goed he, goed om weten :-).

      Verwijderen
  8. Mooi gemaakt! Met de aanpassingen idd de zomer afwachten, voor je hel te nipt zou maken. Zou zonde zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi zeg! Met een beetje chance heeft ze er zelfs 2 zomers plezier van!

    BeantwoordenVerwijderen