zaterdag 26 maart 2016

Eindelijk maakte ik de Tinny dress

Het moest er gewoon eens van komen. Het patroon schafte ik me namelijk een hele tijd geleden al eens aan en ik zag stiekem enorm op tegen al dat plakwerk.
Maar goed, donderdagavond was zo'n avond waarop ik niets anders te doen had en manlief uit huis was - dat niets anders te doen hoef je echt niet te letterlijk te nemen maar ik kan nogal goed negeren - dus ik beet me er eindelijk in vast.
Het plakwerk viel gelukkig best mee, na afloop moest ik de drang onderdrukken niet even te hinkelen in de woonkamer, ah ja zoals ik al zei manlief was niet thuis. Of ik dat effectief gedaan heb laat ik aan jullie verbeelding over.


Ik voorzag aan de aangeknipte mouwen paspel, het was een probeerseltje maar ik weet niet of ik het volgende keer opnieuw zou doen, de voering trekt er een beetje door vind ik.


Ik kroop donderdag in bed net voor ik de rits zou inzetten. Dat wou ik liever met een frisse kop aanvangen. Vrijdag deel twee dus, de rits... Helaas vond ik niets anders dan een roze of zwarte rits. Ik heb echt waar overwogen de roze erin te zetten maar de blik van meneer B-Naais in combinatie met 'bwoah ja dat gaat wel' liet me besluiten om dan toch maar een andere rits te halen.


Gelukkig besloten de vrouwen een late-nightshoppingcenterke te placeren en kon ik in de rapte een rits kopen. 
Zo kwam het dat ik vrijdagavond nog de Tinnyjurk volledig kon afwerken. 


De rits werd zo blind dat de roze rits ook niet echt zichtbaar had geweest, maar het is het gedacht he. En op de voering had het niet echt gepast.


De eerste indruk: het valt breed! Ik maakte de 7 jaar voor de dochter die normaal gezien 8 jaar draagt. Ik heb het nochtans ook met een goedpassend jurkje vergeleken. Vandaag wou ze het meteen passen. Zoals verwacht, een paar extra zomerkilootjes (ijsjes, bbq, kindercocktails ...) zouden in dit jurkje niet misstaan. Misschien volgende keer toch nog een maatje kleiner tekenen en wat verlengen.

De dochter, die trekt zich er niets van aan, ze wou meteen dit jurkje aanhouden vandaag. Of denkt ze misschien een paar kilo paaseieren te verorberen vandaag?




Patroon: Tinny Straight Grain

15 opmerkingen:

  1. ha, jij hebt de moed al gehad om alles aan elkaar te plakken. ik doe het in stapjes, ik gebruikte een stukje van het patroon, de aangeknipte mouwtjes, en gebruikte voor de rest de al beproefde ileana, maar het gaat er hier binnenkort wel eens van komen want het is duidelijk de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik ging inderdaad voor de korte pijn :-). De Ileana is ook wel heel leuk om mee te combineren!

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Ja vond ik ook! En dat voor een appel en een ei ;-).

      Verwijderen
    2. Ja vond ik ook! En dat voor een appel en een ei ;-).

      Verwijderen
  3. Deze had ik precies nog gemist. Zalig stofje voor een Tinny!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige jurk! Dat riempje erop is ook heel tof. Groetjes Daisy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. toppie! heb me patroontje ook net aangeschaft maar wel onmiddellijk naar copy center gestuurd voor een afdruk op A0...ik haat knip/plak! ;-)
    stak het jurkje vlot in elkaar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het wel geplakt, was toch een avondje werk! Wat betaalde je voor een afdruk en waar? Het was zeker niet te moeilijk, ik kan me niet echt hindernissen herinneren. Wel valt het breed vind ik persoonlijk.

      Verwijderen