dinsdag 22 maart 2016

Mijn belofte aan jullie

Ik zou jullie nooit meer willen lossen, in mijn armen willen klemmen voor altijd. Jullie beschermen met mijn leven, nooit meer willen wijken van jullie zijde.
De realiteit is hard. Een veilige cocon is nog maar eens doorprikt. Ons o-zo-veilig landje is al lang niet veilig meer. Wat mij wakkere nachten bezorgt is de gewenning. Wíj zijn anders gewoon, wíj weten dat dit het abnormale overstijgt, maar jullie lieve schatten ... jullie groeien op in dit klimaat. Jullie pure hartjes worden beetje bij beetje overspoeld door gruwel en angst. Het afschermen lukt prima maar dit kan helaas alleen met informatie en beelden. Ik ben bang dat het angstige, achterdochtige gevoel een deel van jullie zal worden. Ik wil jullie blik blijven verruimen, jullie een onbezorgde jeugd bieden zonder in angst te leven, jullie laten opgroeien als liefdevolle persoontjes in een wereld met haat maar geen wereld vol haat. Jullie zijn de toekomst, jullie zijn ons licht. Ons vlammetje in donkere tijden. Lieverds, laat dit vlammetje niet doven, wees gelukkig, leef elke dag, feest, speel, lach, zing en dans. Ik beloof jullie dat mijn liefde jullie niet zal verstikken. Ik beloof jullie mijn bezorgdheid niet eigen te laten maken. Be the light.
X
Mama

1 opmerking:

  1. Wat mooi gezegd. Ik voel het precies zo maar kan gewoon de woorden niet vinden door de chaos van gevoelens in mijn hoofd en hart. Ik kan jullie alleen maar heel veel sterkte wensen vanuit Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen