maandag 28 maart 2016

Tafeltent transformatie

Ooit, lang geleden in mijn prille blogbegin, toonde ik al eens de tafeltent die ik voor onze bengels maakte toen manlief op reis was. Het was één van mijn eerste projectjes en meteen het grootste tot nu toe.

Ik was zó dankbaar dat het ding klaar was en nog dankbaarder dat de kinderen er effectief graag in speelden. Het leek mij geweldig plaatsbesparend maar laat u daar niet door vangen lieve mensen. Allereerst plooi je de tent niet zo makkelijk op, het vult al gauw een volledige curverbak en bovendien moeten alle stoelen aan de kant als de tent over de tafel gaat. Dus het is echt niet zo dat met de tent de living ruimer lijkt dan een echte tent in de living te plaatsen maar ach, praktischer dan een echte tent is het zeker wel. Vooral het opzetten ervan! 

En toen, een dik jaar later, kreeg mama het lumineuze idee een grotere tafel te kopen. 40cm langer, 10cm breder (waar halen ze het in godsnaam ). Eline en Jules eisten bij de aanschaf ervan dat de tafeltent ook een update zou krijgen zodat deze opnieuw compatibel zou zijn met de huidige tafel.
Ik maakte die belofte maar stelde het steeds maar uit tot hun vader me op paasochtend zei: het eerstvolgende project is de tafeltent! 
En zoals het een brave echtgenote betaamt luisterde ik en kroop ik 's avonds braafjes achter mijn naaimachine. 

Ik hoop dat onze bandieten nog steeds even enthousiast zullen zijn over de tent!

Het venstertje met gordijntjes die open en dicht kunnen én met een bloembakje.

We blijven educatief :-).

Appeltjes en wortelen worden zelf gekweekt.

Ik voorzag ook een mandje om te gaan oogsten.

De andere raam met gordijnen.

De inkom, inclusief bel en brievenbus.

Nog een venstertje

De deur kan open en dicht. Voor de bel voorzag ik een naambordje en drie belletjes.

De brievenbus kan ook echt gebruikt worden.

Ik ben nog aan het brainstormen over hoe ik de tent vanbinnen een beetje gezelliger kan maken. Ik dacht aan een vlaggenlijn maar moet er eerst mijn hoofd eens over breken. :-)

8 opmerkingen:

  1. Superleuk! Ik zeg ook al lang dat ik er eentje wil maken maar het komt er niet van. Wij houden het voorlopig nog bij wasrekjes en dekens :-D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er kruipt echt wel veel tijd in. Ik had 'chance' dat mijn man op reis was toen ik het maakte. Zo had ik 's avonds veel tijd en werkte ik vaak tot 's nachts door. Oeps :-).

      Verwijderen
    2. Er kruipt echt wel veel tijd in. Ik had 'chance' dat mijn man op reis was toen ik het maakte. Zo had ik 's avonds veel tijd en werkte ik vaak tot 's nachts door. Oeps :-).

      Verwijderen
  2. Die is de max! Daar heb ik nu eens geen geduld voor se.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben blij dat ik het zwaar onderschat had, anders was ik er wellicht nooit aan gestart. :-))

      Verwijderen
    2. Ik ben blij dat ik het zwaar onderschat had, anders was ik er wellicht nooit aan gestart. :-))

      Verwijderen
  3. Die is de max! Daar heb ik nu eens geen geduld voor se.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw, dat lijkt mij super voor de kindjes!

    BeantwoordenVerwijderen