maandag 21 maart 2016

Voor een schattig meisje

Eind juli was het zover, de langverwachte familiebaby kondigde zich - na ons geduld heel lang op de proef te stellen - dan toch maar aan. 't Schoon volk komt altijd wat later zeggen ze, in dit geval is dat dus ook niets gelogen. Dat die kleine ukkepuk verwend ging worden door iedereen in de familie was dan ook een feit. Eline en Jules bekommeren zich om die bundle of joy alsof ze minimoedertje en minivadertje zijn en ze stal moeiteloos de harten van haar nonkel en tante, zomaar op 1-2-3.

Toen ik de jumpsuit voor Eline maakte een tijdje geleden ontdekte ik dat ik best nog veel stof over had om iets voor het kleine nichtje te maken. Tegen de zomer zet ze misschien haar eerste stapjes en wat is er schattiger dan een kleedje waar die übercute babybeentjes onderuit komen. Over een patroontje moest ik niet lang nadenken dus ging tante Bie voor het Gracejurkje van Emma en Mona.

Het strikje was een lastminutefolieke, ik riep de hulplijn van de mama herself in om eens te polsen of ze het leuk zou vinden en waar dat ik het strikje dan mocht bevestigen.
Als sluiting ging ik voor kleine koraalroze kampsnaps.



Ik zei het in mij vorige posts al vaker, de zomer mag starten!

Patroon: Grace jurk - Emma en Mona
Stof: Stoffenverkoop Hoogboom Kapellen

4 opmerkingen:

  1. oh, zo schattig! Daar gaat ze ongetwijfeld nog meer harten in stelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n lief jurkje! En dat strikje maakt het zeker af!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, om op te eten. Wat zal dat geven met een kindje derin ....

    BeantwoordenVerwijderen