maandag 7 maart 2016

Wel stilgezeten

Stilzitten, dat staat niet in mijn woordenboek. Alhoewel, als er een naaimachine voor mijn neus staat dan lukt dat weer wel. Afgelopen weekend heb ik op naaivlak veel gedaan.


  • Ik maakte een kadootje voor een super toffe griet (maar kan jullie het resultaat dus nog even niet tonen, anders is 't geen verrassing meer hé)
  • Voor de communie-outfit voor de dochter, die ik ook zelf maakte, naaide ik nog een bijpassend handtasje (dit kan ik jullie helaas pindakaas zeker en vast nog niet tonen of ik krijg het aan de stok met dochterlief)
  • Ik verkorte een karatebroek
  • Op facebook zag ik een oproepje verschijnen waaraan ik niet kon weerstaan

Vooral het laatste verschafte me dit weekend enkele uurtjes plezier. Een week à twee weken geleden zag ik op één of ander facebookgroepje een oproep passeren van een collegaschoolpoortmama. Op haar werk zouden ze een snoezelruimte willen inrichtingen voor de kinderen. Dat op zich vind ik al een prachtig initiatief. Ik heb vroeger zelf een tijdje in een MPI gewerkt in een leefgroep bij kinderen met zware handicap en ik vond het super om te zien hoe hard zij van het snoezelen genoten. 
Hartverwarmend waren dan ook alle reacties die op haar post kwamen. Er zijn vele dames die de handen uit de mouwen willen steken en een leuke creatie willen maken voor de aankleding van deze ruimte. Helaas is er vaak geen budget voor dergelijk initiatief maar de vele vrijwillige handen maken deze droom misschien wel waar.

Ik was meteen mee met het idee en beloofde haar van zodra ik even tijd had iets in elkaar te steken.
Het thema wordt jungle, daar kan je wel iets mee natuurlijk. 

Ik maakte een soort van vlaggenlijn maar heb de vlaggen vervangen door blaadjes uit vilt en fleece. Het vilt doorstikte ik zodat ik nerven in de blaadjes kreeg. Ik knoopte alles aan natuurtouw. De vlaggenlijn is een tweetal meter lang.



Daarna maakte ik nog twee kleine wolkenkussentjes van een stofje uit de koopjeswand van Hoogboom. Ik maakte de kussentjes eerder al eens in het grijs voor onze kindjes en vind daar de wolkenvorm wel iets beter tot zijn recht komen dan bij de drukke print.


En omdat verkoudheden deze tijd van het jaar goedkoop zijn maakte ik ook een zakdoekenhoes uit hetzelfde stofje.

Ik ben vooral super benieuwd naar het totaalplaatje. Hopelijk beleven de kinderen en begeleiders heel veel plezier aan deze ruimte!

4 opmerkingen: