donderdag 10 maart 2016

Zomerjurkje

Het leek wel alsof ik aan het afkicken was ... Ik kon jullie namelijk de laatste dagen niet echt tonen waar ik allemaal mee bezig was. Zo legde ik gisteren nog de laatste hand aan de communiejurk van de dochter. We moeten namelijk zeer binnenkort foto's laten nemen en die outfit is dan ook van groot belang.

Gisteren besloot ik 's avonds, redelijk last minute, nog eens een kleedje te maken dat wél blogbaar is. Een simpele basisjurk, zo eentje dat je elke dag van de zomer kan dragen. *schaterlacht* ('t kind kan elke dag een andere outfit aan gedurende 3 maanden als ik haar voorraad bekijk)
Ik had na wat stevig graafwerk in de kast nog een coupon gevonden dat ik ooit eens kocht. 


Wonderbaarlijk genoeg vond ik ook meteen de juiste kleuren garen én paspel (net genoeg) en ook nog biais in de juiste kleur.
Nu ben ik qua fournituren wel bijna door mijn voorraad heen. Hoe doen jullie dat? Kopen jullie per project of hebben jullie een voorraad liggen?

Ik wou een beetje pit in het geheel brengen omdat het een nogal basic stofje is met weinig variatie dus knipte het jurkje enkele cm's onder de oksel door. Daar zette ik een paspel tussen.
De onderkant werkte ik af met biais die ik (ik weet het, ik val in herhaling) naar binnen draaide. 
Ik had helaas net niet genoeg stof over om het jurkje volledig te voeren maar dat wordt nog goedgemaakt, het bovenlijfje is wel gevoerd. Voor de sluiting plaatste ik kamsnaps in, praise the lord, dezelfde kleur als de biais en paspel. Soms lijkt iets gewoon voorbestemd. 

Het lijkt wel alsof mijn onderbewuste het vermoeden heeft dat Eline nog ferm gaat groeien de komende maanden in aanloop naar de zomer, want ook deze tenue zit nog redelijk losjes. Maar beter te ruim dan te klein natuurlijk en gelukkig zie ik dat wel graag dat het niet al te strak zit, dan is mijn moederhart meteen gerust dat ze à volonté kan ravotten.

Zoals jullie van mij gewoon zijn naaide ik 's avonds en trok ook bij gebrek aan geduld meteen wat foto's dus de belichting, die kon echt wel beter. Mijn excuses :-).




No panic, ik haalde 's avonds laat de dochter echt niet uit bed om te passen. Dat mocht ze deze ochtend doen met een slaapkopje, daarom vandaag ook alleen maar hoofdloze foto's :-). Wel zijn de kleuren meteen wat beter zichtbaar, met dank aan het zonnetje dat deze ochtend al vroeg van de partij was.




Stoffen: coupon Soft Cactus Hoogboom Kapellen
Patroon: de droomfabriek met paar aanpassingen 

5 opmerkingen:

  1. Leuk als je alle fournituren onmiddellijk vindt. Heel mooi, laat de zon mr komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Héé, de zon luistert naar jou. Kan je ook iets warme temperaturen bestellen?

      Verwijderen
  2. Heerlijk om zo de zomer in te gaan met deze frisse kleuren. Het staat haar erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, instant zomergevoel!!! Heel knap gedaan en ik vind de combinatie geweldig!!

    Eigenlijk vind ik het altijd heel moeilijk om de juiste fournituren te vinden... daardoor blijven sommige stofjes nog langer liggen helaas... mijn voorraad stofjes is groot, de voorraad fournituren klein...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel tof! zeker met het zonnetje :-)
    Fournituren koop ik meestal op het moment zelf, ik heb wel een klein voorraadje, maar niks vergeleken met de berg stoffen!

    BeantwoordenVerwijderen