vrijdag 1 april 2016

Fototerugblik maart



Maart was dubbel, daar hoef ik verder wellicht geen tekeningetje bij te maken, ons Belgenlandje stond zomaar plots helemaal op zijn kop. Op gezinsvlak verliep het ook heel dubbel en dan heb ik het over de ziektebeestjes. Iedereen in huis stak elkaar (meermaals) aan, enkelen sneuvelden en enkele stoere bikkels overwonnen de strijd zonder eerst ten val te gaan (driewerf hoera voor Jules en mezelf).
Maar we hadden ook weer een ontzettend leuke tijd samen, hebben veel gelachen, genoten en ziek geweest :-).

We scoorden voor moeder, vader en broerlief eindelijk de outfit voor de communie. JAAA deze maand doet ons poppemie haar eerste communie!!! Daar ging, dat hoef ik u vast niet te vertellen, uuuuren shoppen aan vooraf en zoals het doorwinterde shoppers betaamt, belandde er meer dan nodig in onze kast. Eerlijk is eerlijk, ik maakte de outfits voor ons drieën niet zelf. De dochter daarentegen, die kan schitteren in een B-Naaisoutfit.


Op naaivlak zat ik ook niet stil, ik maakte een zomerse jumpsuit voor Eline:


En maakte nog een bijpassend tasje voor bij haar communieoutfit, jullie dachten dat ik dit nu ging laten zien? Haha, 1 april!

Een lieve schoolpoortmama deed een warme oproep om de snoezelruimte op haar werk aan te kleden in junglethema, daar kroop ik met plezier een middagje voor achter mijn machine:





Voor een zomerkleedje is er altijd wel plaats in de kast:


En voor een jumpsuit ook:



De tafeltent die ik ooit al eens maakte kreeg een metamorfose, een soort van uitbouw. Dat krijg je als je plots een grotere tafel aanschaft:


Papa's hemd ging eraan en werd een zomerjurkje:


Ik maakte een nieuw strijkhoesje voor het mouwplankje:


Ook het nichtje werd slachtoffer van mijn naaiuitspattingen;


O ja en voor een zomerjurkje is er altijd plaats in de kast:


En omdat het in de tafeltent ook vaak feest is besloot ik hiervoor vlaggetjes te maken:


Verder commandeerde manlief me: bestel nú die overlock! (of toch zoiets, alleszins kwam 'overlock' en 'bestel' in één zin voor) Dus jah, die mag ik volgende week normaal gezien ophalen. Merci!

Er werden een aantal babytjes in onze omgeving geboren dus dat ging dan weer gepaard met veel ooooh's, aaah's, waaaauw's. Dat was dan weer een reden om nog eens een paar avondjes te naaien. Ben super tevreden van het resultaat maar je raadt het al, 1 april! Ik laat het nog niet zien!

'T was weer echt een drukke maand:
We mochten onze dochter bewonderen in een spetterende turnshow, de week erna mochten we ze ook weer gaan bewonderen op het schoolfeest, we reserveerden alvast een zaaltje voor Eline haar verjaardagsfeest deze zomer. Eline ging op fotoshoot voor de communie, het resultaat is verbluffend maar ook dat resultaat zal nog een maandje geheim blijven. De uitnodigingen voor het communiefeest werden verdeeld, we repeteerden voor de communie, staken het misboekje verder in elkaar, ...


En uiteraard werden er ook weer een aantal favoriete momenten op de gevoelige plaat gelegd:




't Was weeral pasen. Dat betekende eitjes rapen en overdosis eten. En dan bedoel ik echt óverdosis.

Ik kreeg onverwachts een leuke attentie van een vriendin.

We kregen hoog bezoek:

Papa werd nog eens verwend voor vaderkesdag:


En Jules, deze maand was het vooral girly stuff, ik beloof je het weer goed te maken! X




6 opmerkingen:

  1. Mooi overzicht met veel mooie maaksels!! Leuk om te zien :)

    School- en turnfeesten vallen bij jullie zo vroeg? Bij ons is dat pas vanaf half mei tot einde juni :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja erg vroeg he, en dan 30 april al communie! Drukke maanden...

      Verwijderen
    2. Amai ja... maar daarna wel heerlijk tijd om te doen waar je zin in hebt ;)

      Verwijderen
  2. Vaderdag? Waar woon jij dat je dat zo vroeg viert? Jawadde, alles op een rij, zo zie je wel hoeveel je maakt he!

    BeantwoordenVerwijderen