zondag 10 april 2016

Selfish sewing

Ik waarschuw jullie alvast, de komende weken ga ik wat meer voor mezelf naaien. Ik merkte dat de inhoud van mijn kleerkast deels aan vervanging toe is. Dus bij deze een nieuwe jurk voor me, myself and I. 

Bovenstuk is de Lisanjurk van LMV, onderste is 2x het achterpand van de Jessyjurk van LMV. 
Ik had mijn twijfels over het jurkje, het leek mij een hoog tentgehalte te bezitten maar toen ik er een riempje op aandeed was het perfect maar misschien had een maatje kleiner ook wel gekunnen :-).

Ik ben echt zot content van de mouwen:





Bij deze is mijn satijnvrees dan ook overwonnen, al was het wel moeizamer werken. Gelukkig had ik net een hele lading wonderclips aangekregen. 

Fotograaf van dienst: die blonde babe aka mijn dochter 

16 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dankjewel! Had wel een beetje koudwatervrees toen ik eraan wou starten.

      Verwijderen
  2. Eigenlijk zou ik ook eens dringend voor mezelf beginnen te naaien, maar het komt er maar niet van.
    De mouwen maken dit jurkje echt wel af!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Herkenbaar! Ik had mijn post nog maar net geplaatst en het volgende projectje was alweer iets voor de dochter. En vanmorgen was de zoon misnoegd omdat hij nog niets had. Dus de selfish sewing schuift beetje verder op de achtergrond.

      Verwijderen
  3. Heel leuk! Met het riempje inderdaad helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Ik zou het niet aandurven, naaien met satijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi gedaan en ik ben benieuwd naar wat er gaat volgen!

    Ik moet ook nog eens voor mezelf naaien, maar er zijn ook nog zoveel projectjes voor Giel en zijn neefje...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De jurk staat je echt prachtig! En die mouwen zijn héél mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi! Het stofje is ook supertof. De reactie 'het had wel n maatje kleiner gemogen' had ik ook meteen toen de mijne af was:)

    BeantwoordenVerwijderen