woensdag 6 april 2016

Summertime

Eerlijk, warm kreeg ik het er niet van. Ik vroeg aan de dochter een paar foto's te nemen van de nieuwe jurk die ik gisteren maakte. En de timing was perfect, 2 minuten later gingen de hemelsluizen namelijk open. 

Het stofje kocht ik aan 2,95 euro per meter op het Stoffenspektakel en gelukkig kocht ik er 2 meter van. Ik vermoed dat Eline dus binnenkort nog een jurkje rijker zal zijn. 

Ik wou in eerste instantie voor de junedress gaan maar daar had ik te weinig stof voor. Dus ik ging voor de Loradress, daarvan wist ik al dat het een goed model was. Deze keer liet ik de mouwen wel achterwege. Ik verwacht namelijk een bloedhete zomer :-).
In de zwarte versie die ik maakte vond ik de plooien vooraan een leuke extra. In deze versie had ik ze achteraf gezien misschien beter achterwege gelaten maar al bij al ben ik wel tevreden. Moest iemand nog tips hebben hoe ik de plooien in toom kan houden, shoot? 

Op naar het volgende projectje! 









9 opmerkingen:

  1. Die plooien zijn toch goed? Wat ik deed bij mijn 2de June, is de plooien vaststikken over enkele cms. Dat zou je ook kunnen doen als je dat mooier vindt. Toffe versie van Lora! (Maar zeg, kreeg jij uit 2 m geen June? Ik krijg maat 40 uit 150 cm!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan ik proberen met de plooien. Op de foto's zie je het misschien niet zo duidelijk maar de plooien zorgen soms voor extra verdikking op buikhoogte en dat willen we natuurlijk vermijden, zeker nadat zoonlief een tijd geleden op straat stond te zwaaien met een zwangerschapsboek, en ik dus niet zwanger ben ;-)).
      Och serieus? Ik ben afgegaan op de afmetingen die ze aanraden aanmelden 250cm. Zucht!

      Verwijderen
  2. Die plooitjes mogen er zijn hoor, en je staat er beeldig mee!

    BeantwoordenVerwijderen