dinsdag 12 april 2016

Tinny-time

Jongens toch, afgelopen zondag ... dat weer. Zálig! Genóten hebben we, daar mag je zeker van zijn. En na al dat zonnekloppen kriebelde het toch wel om nog even achter mijn machientje te kruipen. Gisteren werkte ik de zoom nog af en ik stel u nu voor, een nieuwe Tinny!


Ik werd verwend door Yvette die me dit mooie stofje bezorgde om mee aan de slag te gaan. Dankjewel Droomstoffen!!

Ik maakte het bovenlijfje deze keer nog een maatje kleiner (onze dochter is 7,5 jaar) en ik ging voor 6 jaar. Vorige keer maakte ik 7 jaar en dat was echt veel te breed en nu nog is er wat plaats voor extra bbq- en ijsjeskilo's deze zomer, nochtans is Eline geen bonenstaak maar gewoon gemiddeld qua maten en gewichten.


Ik deed ook een poging om de print door te laten lopen aan de rits. Ik moet zeggen, ik ben best tevreden, op een millimeter na zou het perfect geweest zijn. (Yep, de lat ligt hoog voor mezelf.)


Ik wou bij dit stofje geen risico op een piepende voering dus ging ik voor dezelfde stof als voering zodat het allemaal 1 geheel blijft.
De stof is een soepel zomers katoentje, heel makkelijk te verwerken en ik maakte nog eens gebruik van mijn wonderclips, het werkt nog een tikkeltje sneller dan met speldjes.

Zoals je kan zien heeft ook deze toekomstige communicant een schattig schietkraam in haar mond :-).


Hopelijk trekt haar blauwe plek nog weg voor de grote dag.


En dat de dochter vanmorgen de nieuwe jurk aan wou om naar school te vertrekken en dat papa daarbovenop ook enthousiast was over haar nieuwe kleedje doet mijn verslaving alleen maar aanwakkeren.




Tot binnenkort dus!

Stof: Vind je hier bij Droomstoffen.nl
Patroon: Tinny - Straight grain

3 opmerkingen: