donderdag 21 april 2016

Warme zomernachten

Dat het een mooie zomer gaat worden is reeds beslist in mijn hoofd. Dat die zomer gaat starten zo tussen nu en volgende week zaterdag met een piek van prachtig weer op zaterdag, toevallig ook de dag van de communie van Eline, staat ook al vast. Puur toeval, echt waar.
Maar met die hittegolf in aantocht besloot ik dat het tijd was een zomerpyjama te naaien voor de zoon. Het naaien ging in zesde vitesse. Er is dan toch één plek waar het gepermitteerd is een zware voet te hebben. 

Helaas zat ik in gedachte al teveel aan de sangria op een bloedhete zomeravond want ik knipte het broekje omgekeerd. Gelukkig had ik nog wat reserve voor een tweede short. 


Ik maakte opnieuw de Pippa van Emma & Mona maar maakte hiervoor een strook blauwe tricotstof vast aan de pijpjes en werkte deze verder af zoals aangegeven in het patroon. Het broekje valt dus langer dan voorzien in het patroon.

Ik maakte de boord onderaan extra breed zodat het kind nog een groeischeut mag krijgen voordat het te klein is en zodat zijn ruggetje nooit bloot hoeft te liggen bij het slapen. 

  
Ook het shortje werkte ik in de taille af met boordstof. Bij het passen deze ochtend ontdekte ik dat ik, zoals ik reeds vermoedde, een elastiek in de taille zal moeten steken zodat het broekje niet meer afzakt. Misschien verwijder ik de boordstof in de taille wel opnieuw en werk ik het af zoals voorzien in het patroon, want nu valt de short wel een tikkeltje te lang voor m'n klein ventje.


Patroon: Emma & Mona - Pippapants
Stof: autootjes stoffenspektakel, blauwe tricot Droomstoffen.nl

7 opmerkingen:

  1. Wat een goed idee om dat als pyjamabroek te gebruiken! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch super zo een vrouw die dat allemaal kan ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch super zo'n man die me dat allemaal gunt :-). Xxx

      Verwijderen
  3. Super toffe combinatie voor warme dagen, leuke post en ja, ook ik knipte die Pippa verkeerd ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha ik heb dat broekje de eerste keer ook verkeerd geknipt! Gek om te denken dat die twee 'uiteindes' pijpjes waren, maar soit. Ben al blij dat ik niet alleen was! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk idee om het broekje te verlengen. Nu nog even heel hard duimen voor mooi weer!

    BeantwoordenVerwijderen