maandag 18 april 2016

Zwanenmeer

Ooit danste Eline in de Opera  te Antwerpen op het grote podium een stuk vanuit het Zwanenmeer (of danste toch op zijn minst op deze muziek). Dat ze om op te vreten was hoef ik je vast niet te vertellen maar doe ik eigenlijk toch. Zelfs meer dan dat, ik zal het jullie tonen zodat er effectief bewijsmateriaal op tafel ligt:




Mijn god wat was dat een kippenvelmoment in het kwadraat.
Maar datzelfde prinsesje besloot plots haar balletlessen stop te zetten en te gaan turnen. Dat ikzelf het daar erg moeilijk mee had hoef ik jullie vast ook niet te vertellen. Maar, echt waar, ik besloot me als een groot flink meisje te gedragen en we respecteerden haar keuze. Achteraf gezien zie ik haar nu veel meer genieten dan vroeger. Ook niet onbelangrijk he.

Om to the point te komen, ... Yvette van Droomstoffen had een nieuw stofje dat getest mocht worden. Met mijn hele intro in het achterhoofd kunnen jullie je vast wel voorstellen dat ik wild enthousiast was, zacht uitgedrukt en ook bij Eline was het liefde op het eerste zicht. 


Aangezien het een drukke stof is zorgde ik voor een sober model voor de jurk. A-lijntje met kraag en zakjes. That's it. Zo kon ik ook meteen uitgebreid mijn nieuwe overlock uitproberen. Ik ben wel echt heel tevreden van de kwaliteit van de stof. Geen flinterdunne tricot maar degelijk en makkelijk te verwerken stof en ook als ze het draagt lijkt het mij een stof die tegen een stootje kan, handig bij het spelen op school en in de speeltuin.


Ik probeerde op mijn nieuwe overlock (joepie!) het paspelvoetje uit, het was eventjes knoeien in de bochtjes maar het is wel een optie die ik nog veel zal gebruiken.


De armsgaten werkte ik af met biais.

Eline had nog niet zo veel zin in een uitgebreide fotoshoot dus we hielden het kort en krachtig. 






En dat m'n zwaantje ook tevreden was kunnen jullie ook wel raden. Deze outfit mocht direct aan om naar school te gaan. 

Stof: digitale tricot van Droomstoffen 

8 opmerkingen:

  1. Heel mooi! En 4 mooie foto's, dat is meer dan ik hier kan zeggen bij een 'niet zo uitgebreide fotoshoot' :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik weet ook niet hoe ze het doen hoor, moesten ze mij een kwartier nadat ik wakker ben vragen om wat foto's te trekken voor ik naar het werk moet? Ze zouden maar best dekking zoeken :-p.

      Verwijderen
  2. Echt mooi!! Heerlijk stofje voor zo'n meisje he :)

    (oh, en mijn moeder is er na 25 jaar nog niet helemaal overheen dat ik ballet inruilde voor Streetdance)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, ik hoop dat ik me er ooit over kan zetten dan :-). Nee hoor ik vind het wel heel goed dat ze zich super goed amuseert nu. Maar als ik dan die foto's zie dan vind ik het wel jammer dat ze gestopt is. En zeker dit jaar, ze kregen zo'n mooie blauwe tutu's dit jaar. *zucht*

      Verwijderen
  3. Mooi! En zo'n paspelvoetje, dat moet ik precies ook eens uitproberen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is echt een aanrader! Zat in één keer in elkaar, en echt heel mooi zodat je het stiksel niet ziet!

      Verwijderen