dinsdag 3 mei 2016

Astertrui voor mezelf

Droomstoffen liet me een stofje zien waarover ik zelfs niet moest nadenken. Al van de eerste blik zag het er mij de ideale stof uit om een cardigan of trui van te maken. Ik had al twee patroontjes in mijn hoofd maar bleef maar twijfelen welke uiteindelijk zou winnen en in uitvoering gebracht zou worden. Tot ... de nieuwe LMV uitkwam. Twijfelen was niet meer nodig, dit stofje zou de Astertrui worden.

Het zat echt in een wip in elkaar, de meeste tijd heb ik gestoken in het uittekenen en knippen van het patroon en de stof. De trui zelf is met een overlock helemaal peace of cake. De stof zelf was ook wel een groot voordeel om mee te werken, rafelde niet, bleef mooi plat liggen en bovenal zo lekker zacht. Ik keek er steeds meer en meer naar uit om de trui meteen aan te te trekken en toen het af was deed ik dat dus ook meteen.

En de leuke bonus was het compliment dat ik van mijn wederhelft kreeg toen hij thuis kwam. Eén ding is zeker, dit is vanaf nu mijn lievelingstrui.




Stof: www.droomstoffen.nl
Patroon: Aster - La Maison Victor

6 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi! Ik ga meteen de laatste lmv kopen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie! Ik wil de Astertrui ook nog zeker maken. Verlengde jij 'm? Ik hoorde dat hij heel kort valt...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb 7 Cm verlengd en 2cm aan de tailleband (dus dubbel gevouwen 1cm extra). In totaal dus 8cm
      De mouwen heb ik niet verlengd.

      Verwijderen
  3. Wat een geweldige trui. Leuke kleurencombinatie. De trui staat ook op mijn lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen