donderdag 12 mei 2016

Eline op boerderijklassen

Nog niet zo heel lang geleden *schaterlacht* ging ik op bosklassen en zeeklassen. Ik was toen ongeveer 11-12 jaar oud. Intussen is de oudste van onze bengels al 7,5 en vertrekt ze bijna op boerderijklassen. Ik weet niet wie dat het spannendste vindt, de dochter of ikzelf.

Ze ontpopte zich sinds dinsdag tot een uiterst behulpzame jongedame in het huishouden want ze kreeg namelijk een uitgebreid takenlijstje mee van school. En dat takenlijstje moet eerst afgewerkt worden voordat ze mee kan. Dus bedden opdekken, tafel zetten en afruimen, zichzelf douchen zonder hulp, ... behoort vanaf nu tot haar takenpakket (is het toegelaten dit na de boerderijklassen verder te zetten?). Dat wil dus zeggen dat ik wat extra vrije tijd heb om te naaien, ah ja. 

Één van de dingen die ze moet meenemen is een linnenzak. Ik wist niet dat dit nog gebruikt werd, als ik op reis ga neem ik duizend zakjes van de Carrefour en dergelijke mee om vuile was in te transporteren maar soit, ik stelde me open voor de linnenzak en ging op zoek. Ik was duidelijk niet de enige die vindt dat dit van een prehistorisch tijdperk komt want nergens vond ik een linnenzak zo kant en klaar. Dan maar snel zelf in elkaar zetten. Eerlijk is eerlijk, naar de winkel rijden kostte me meer tijd. 




Het is een groot formaat maar ze zal in de toekomst nog wel eens op schoolreis gaan en wellicht dan ook voor een langere periode dus dan komt dat weer van pas. Bovendien moet ik bekennen dat ik er al sterk over nadenk deze zak mee te nemen als we met zijn allen op reis gaan deze zomer. Soms is teruggaan in de tijd niet zo erg dus.


En van boerinneke spelen word je moe, dus ik maakte een pyjama uit tricot. Ik ben zot content van het resultaat. Ik speelde met twee verschillende stoffen voor het bovenstuk. 't Was uit noodzaak, dit kwam omdat ik, jaja een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, de pippashort weeral een keer op zijn kop knipte. Dus moest ik even improviseren om alsnog een bovenstuk uit het restje stof te krijgen. 
Achteraf gezien ben ik blij dat ik niet uit mijn fout geleerd heb na de eerste vergissing. 


Een aan-foto hebben jullie uiteraard nog te goed.

Patroon: Pippa pants Emma en Mona , t-shirt zelf getekend
Stof: little smilemakers studio

8 opmerkingen:

  1. Het is het 1ste dat ik gemaakt heb toen ik mijn naaimachine kocht.....voor de 3 kids een linnenzak, hun naam erop geflockt en een gekleurd touw erin! Superhandig bij stapelbed op kamp!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik van het nut overtuigd geraak ;-).

      Verwijderen
  2. Het is het 1ste dat ik gemaakt heb toen ik mijn naaimachine kocht.....voor de 3 kids een linnenzak, hun naam erop geflockt en een gekleurd touw erin! Superhandig bij stapelbed op kamp!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Bedankt! Dat gaat allemaal nog goed van pas komen deze zomer.

      Verwijderen
  4. Leuk gedaan, zowel de linnenzak als de pyama!! Tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pippa Short op zijn kop.... Zoooo herkenbaar. 😝
    😍 Maar wat is dat setje mooi geworden!!!!

    BeantwoordenVerwijderen