dinsdag 17 mei 2016

Wat als je moet kiezen

Keuzes maken, in werkelijkheid voor mij persoonlijk waanzinnig moeilijk. Ik ben een eeuwige twijfelaar. En dat mag je echt heel letterlijk nemen. Maar goed, ik zag her en der in blogland een tag voorbij komen 'Wat als je moet kiezen' en ik verwijs hierbij naar de originele blog van 'Tips voor papa's', dezelfde tag werd intussen al overgenomen door 'Fantastic moms' die ik al enige tijd volg en ik had eens zin om mee op de kar te springen.

Dus bij deze de antwoorden van de eeuwige twijfelaar:

De dilemma’s
Op de fiets: wind tegen op de heenweg of terugweg?
Op de heenweg! (Wow dat beslissen ging vlot) Meestal fietsen we naar een leuke bestemming (lees er zijn drank en versnaperingen voorradig) dus dat gaat dan vanzelf wat vlotter.
Zomer of winter?
Euh, ... zomer voor de BBQ's, de late avonden met familie en vrienden, de vele uitstapjes, de terrasjes, de speeltuinbezoekjes, de fietstochten, de ijsjes.
Winter voor de open haard, warme chocomelk, filmmiddagen en met stip op 1: kerst.
Beslissen wat primeert is een moeilijke, ik denk zomer, omdat we dan ook nog eens op reis gaan en dan veel tijd voor elkaar hebben.
Frikandel of kroket?
Bicky burger, full option.
Fiets of auto?
Als ik veel tijd heb en het mooi weer is: fiets (zelden dus)
In alle andere gevallen: auto
(Zie, ik kon weer niet beslissen.)
Apple of Android?
Apple, en zeker nu dochterlief een iPod heeft is het eens zo leuk iMessage te gebruiken.
Ochtend of avond?
Avond. (Diegenen die mijn ochtenhumeur al eens hebben meegemaakt begrijpen het wel). Tenzij het weekend is en we gaan ontbijten dan weer ochtend.
Vroeg beginnen met werken of laat thuis?
Liever vroeg beginnen maar met kinderen die naar school moeten is dat geen evidentie. Ik heb het geluk zelf een beetje te mogen goochelen met mijn uren, zolang ik ze maar gedaan heb.
Speelgoed met of zonder geluid?
Zonder, daar zijn ze meestal creatiever mee dan met speelgoed op batterijen. (Maar iPod en tablets doen het ook wel voor de rust, en er bestaan hoofdtelefoons voor iets he.)
Vlees of vis?
Vlees, al is vis op tijd en stond ook heel lekker.
Baby of dreumes?
Het heeft allemaal zijn charmes maar geef me maar de leeftijden van nu, zalig om last minute in de auto te kunnen springen (auto hoor je het?) en op de wilde boef ergens naartoe te rijden zonder buggy's, verzorgingstassen enz.
Zoon of dochter?

Beiden. Hier kan ik echt niet tussen kiezen, dat is zelfs geen vraag :-). Heeft niets met twijfelen te maken. 

Ik ben ook heel benieuwd naar jullie antwoorden, laat die blogs maar snel komen.

5 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen! Natuurlijk heb ik voor mezelf ook meteen antwoord gegeven😉
    Ik kan namelijk ook niet goed kiezen (ok dit is een understatement) en mijn man zegt altijd dat ik mijn lidmaatschap bij de bende van Twijfel eens op moet zeggen...😁

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha de bende van Twijfel! Die is wel goed gevonden :-))

      Verwijderen
    2. Haha de bende van Twijfel! Die is wel goed gevonden :-))

      Verwijderen
  2. Ik plaats mijn antwoorden morgen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik deed ook mee! 't Is eens iets anders :)

    BeantwoordenVerwijderen