zaterdag 4 juni 2016

Berrefonds

Een tijdje geleden liet ik er al iets over vallen, ik was van plan me in te zetten voor een goed doel. En wat voor één ... 
Velen onder jullie zullen het initiatief al wel kennen maar voor diegenen die nu denken 'wattefonds?' leg ik het graag even kort uit. 

Meer info kan je ook vinden op www.berrefonds.be
Het initiatief werd gestart door Christine en Wouter, trotse ouders van Berre. Helaas moest het prille babygeluk plaats maken voor intens verdriet na wekenlang vechten. Bij de geboorte van hun tweede kindje is het Berrefonds van start gegaan. Het Berrefonds biedt steun aan ouders die hun baby'tje moeten afgeven. Dit maken ze ook concreet door tastbare herinneringen te voorzien zoals hemdjes, wikkeldekentjes enz.

Ik vond  het dus niet meer dan normaal om ook mijn steentje bij te dragen en mijn hobby een weekje in dienst te zetten van het Berrefonds. Afgelopen week haalde ik mijn pakketje af, 10 voorgeknipte hemdjes, velcro, knoopjes en biais, alles werd voorzien. Zo naaide ik 's avonds 10 hemdjes voor prachtige sterretjes.




Beginnen jullie vingers ook te jeuken en willen jullie deze organisatie ook steunen? Dat kan! Op de website vind je de contactgegevens en hou zeker ook de Facebookpagina in het oog, hier worden regelmatig nieuwe initiatieven (o.a. naaimarathon) voorgesteld.

3 opmerkingen:

  1. Ik maakte me vorige week lid op facebook. Fantastisch dat zoveel mensen zich inzetten. Wil ik ook nog wel in de toekomst.
    Alvast een mooi onzelfzuchtig gebaar van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalig project hé! Ik doe ook mee! En, het leukste van allemaal; Sabine die alles wat mee organiseert blijkt verre familie van me te zijn! De wereld is zo klein! Wat naaien kan doen ..... :)

    BeantwoordenVerwijderen