maandag 27 juni 2016

Dikke duim voor mezelf!

In een vorige post sprak ik al over 2 patronen die easy peasy zijn. Hier kan gerust nog eentje bij in het rijtje. De Leather Sweater van La Maison Victor is hier ook echt een hit. Ik maakte al een aantal vorige versies zoals hier en hier en er zijn nog een aantal die mijn blog niet haalden.

Bij de vorige sterrensweater merkte ik wel dat de halsuitsnijding echt nipt is voor mijn kleinste man zijn hersenpan. En aangezien dit kanjertje woensdag afstudeert van de kleuterschool vermoed ik dat dit er niet minder op geworden zal zijn.
Ik besloot dus de hals iets ruimer te maken. De trui zit ook 'op de groei' maar dat hield hem niet tegen deze meteen te willen aandoen.


Ouders die mijn blog nu lezen zullen wel meteen inzien hoe hard ik gescoord heb met de duimgaten. Ik ben namelijk officieel bekroond tot 'beste mama van heel de wereld', voilà.


Willen jullie die titel ook officieel verdienen dan verwijs ik jullie met veel liefde door naar de tutorial hiervan. Ik maakte de polsboord wel uit één stuk in plaats van twee zoals in de tutorial beschreven staat. Het is even wat wringen maar ik vind het persoonlijk net iets mooier afgewerkt als er maar één naad te zien is. En met zo'n makkelijk patroon mag er al eens wat uitdaging inzitten, nietwaar?





Patroon: Leather Sweater - La Maison Victor (aangepaste halsopening). Duimgaten - Leven met Liv
Stof: French Terry Leeuwen gesponsord door Droomstoffen.nl - Grijze French Terry 

10 opmerkingen:

  1. Heel leuk ... En ik moet toegeven, ik ven zelf ook fan van de duimgaten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super! Die tuto moet ik eens toepassen op een sweater voor mezelf. Duimgaten zijn top.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt he ... duimgaten zijn hier ook een MUST :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof gedaan! Mijn geheugen is weer opgefrist, ik wist al niet meer waar de duimsgaten gelanceerd werden:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof! Duimgaten vinden ze hier ook ge-wel-dig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. "Afstuderen" in stijl dus... Die knoopsgaten ga ik binnenkort ook eens proberen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel tof!! Vind het zelf ook een heel tof patroon, al heb ik het nog maar 1x gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen