woensdag 22 juni 2016

Er waait een nieuwe wind door B-Naaisland


Jullie hadden het misschien al gemerkt, of nog niet maar dan wijs ik jullie daar nu schaamteloos even op, mijn blog onderging de afgelopen dagen een metamorfose. Jullie dachten misschien dat ik van de aardbol verdwenen was maar niets is minder waar. Er werd elke vrije minuut genaaid, gewerkt aan de lay-out van mijn blog en in de file gestaan.

Dat werken aan mijn blog (en in de file staan) ging helaas niet zonder enig gevloek. Nadat ik maandag zot content was van het resultaat besloot mijn blog plots dat ik vanaf nu toch maar in een zwart gat zou vallen en waren hocus pocus de header en de gloednieuwe navigatieknoppen nergens meer te bespeuren.

Wie mij dan ook maar een klein beetje kent weet dat ik dan flip. En niet zo'n klein beetje. Gran-di-oos flip. Allerlei rampscenario's flitsten door mijn hoofd en het verbaast me dat mijn liefste echtgenoot me niet liet colloqueren, waarvoor dank.

Misschien moest het, achteraf gezien, gewoon zo zijn. Ik startte terug van 0, deelde mijn blog opnieuw in en besloot voor andere lettertypes te gaan. De vorige header die het op een loopje zette moest van mij dan ook niet meer terugkeren en ik ging voor een gloednieuw exemplaar. *weggegaan - plaatsvergaan*

Het doel van de verbouwingen was de site te vereenvoudigen, handiger te maken in gebruik. Daarom bundelde ik alle handige sites bovenaan onder het kopje 'Naais tips & tricks'. Hier vind je handige tutorials, eigen tutorials, gratis en betalende patronen. Het blogarchief klapte ik dicht per maand, werkt dit voor jullie handig of zien jullie dat liever terug wat uitgebreider? Bovenaan staat ook een zoekveld om alles snel terug te vinden. Ik ben van plan al mijn blogs te herlabelen zodat het opzoeken nog vlotter zal gaan.

Ik nodig jullie uit een kijkje te nemen, aarzel vooral niet alles even uit te testen en me jullie bevindingen mee te delen. Dat kan hieronder in de reacties, en als je het liever privé zou willen, kijkt u eventjes naar rechts voor het fonkelnieuwe contactformulier.

O ja, nog een vraagje ... op Facebook heb ik momenteel een B-Naaisgroep. Kan ik beter een pagina starten of de groep behouden?

Wat denken jullie? Ik hoor graag jullie feedback.

X

5 opmerkingen:

  1. Ik vind het er heel leuk vlot en overzichtelijk uitzien.alles makkelijk te vinden. Ik zou er voorlopig niks meer aan veranderen.
    Met vriendelijke naai en stof groetjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blij dat het goedgekeurd is! Bedankt voor je berichtje :-).

      Verwijderen
  2. Ik vind het zeer geslaagd! Ziet er goed uit, overzichtelijk, rustig en duidelijk.
    Over je FBvraag: is een pagina niet handiger als je gewoon je creatieve maaksels wil laten zien? In een groep vraag je om gesprekken/discussies/... Het hangt er een beetje vanaf wat je juist wil bereiken op fb denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie! Ik heb gisteren een Facebookpagina aangemaakt. Ineens de korte pijn haha. Hopelijk verlies ik niet teveel volgers daar.

      Verwijderen