donderdag 30 juni 2016

Gouden tip voor een warme zomer

Isn't it ironic ... maandenlang maakte ik de ene zomerjurk na de andere. Shortjes, marcellekes, haltertopjes en rokjes rolden aan een hoog tempo onder mijn machine vandaan. De weergoden hebben me goed liggen dus.

Yvette van Droomstoffen bezorgde me een super schone stof en het eerste wat ik dacht was: 'yes, een warme vest voor Jules'. Maar goed, om de weergoden de tijd te geven het goed te maken, iedereen maakt namelijk fouten, maakte ik de trui een maatje groter zodat het ideaal is voor aankomende herfst en winter. Hopelijk is het dan geen 30° natuurlijk.


Merken jullie ook het heerlijk zachte pelsje vanbinnen?


En de duimgaten? Yes, deze moeder heeft weer gescoord!


Willen jullie ook een warme zomertrui naaien *schaterlacht*? Goed nieuws, op deze stof is momenteel korting.



Patroon: Woody cardigan - La Maison Victor
Stof: Droomstoffen

11 opmerkingen:

  1. Tof he! Ik wil die ook eens maken maar dat ga ik is geen prioriteit. Ik leef nog steeds op hoop van goed weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook hoor, maar 't is een noodoplossing haha.

      Verwijderen
  2. Ik maakte ook een trui. Enkele weken geleden en de volgende dag was het goed weer. Dus duimen maar ...anja stokstaartjedoethetzo.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij heeft ze nog niet moeten dragen, vandaag was het een heerlijk dagje aan zee.

      Verwijderen
  3. heel leuk! Ja, ik zit hier ook een beetje meewarig naar buiten te kijken met een stapel T-shirts en topjes naast me :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk vestje en kleurencombinatie. De duimgaten zijn een geweldig idee. Dit is echt een vestje snel aan te trekken als de zon achter de wolken kruipt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker en vast! Lekker warm. Al denk ik dat ik voor de echte koude beter een hogere sluiting had genomen bovenaan. Zou me maar druk maken dat zijn borstkas niet voldoende bedekt zit. Maar ideaal als het frisjes is of met een jasje over.

      Verwijderen
  5. Ik hoop dat jou trui veel gedragen wordt, want dat hoort zo met selfmade, maar ik hoop toch ook op een warme(re) zomer. Maar dit zal in de herfst ook nog wel passrn zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig maakte ik het ruim op de groei 😄

      Verwijderen
  6. Mooi!! Hopelijk toch vooral voor het najaar en de winter ;)

    BeantwoordenVerwijderen