maandag 18 juli 2016

Fopje flauw mopje

Toen ik de laaste La Maison Victor doorbladerde jeukten mijn vingers meteen bij het zien van het Millapakje. Wat een topidee! Dat ik hier nog nooit eerder zelf op gekomen was ... *gna gna*.


M'n poppemie is intussen al 5 voor 8* en oefent de hele dag door radslag.
*Ze wordt dus 8 volgende maand en leerde afgelopen schooljaar de klok. Persoonlijk vind ik dat ze van deze redenering een BIN-norm zouden moeten maken. Hoe makkelijk is dat eigenlijk, ben je bv 8 jaar en 2 maanden? Dan ben je volgens de 'wijze van Eline' 10 na 8; ben je 4 jaar en 6 maanden dan wordt dat half 5, 10 jaar en 3 maanden is dan kwart na 10 enz.
Dus met een dochter van 5 voor 8 die geen seconde stil zit is zo'n Millapakje heel welgekomen.



Ik besloot het me makkelijk te maken (lees als: ik heb het shopbudget deze maand reeds overschreden) en de stofjes te gebruiken die ik nog had liggen en gekocht had bij Droomstoffen.



Ik maakte maatje 134-140 dus aan de ruime kant maar verkorte het bovenlijfje een dikke centimeter. Het rokje werkte ik aan de binnenkant af met biais, de werkwijze vind je hier.


De halter liet ik vallen en ik maakte de bandjes gewoon vast achteraan, zo spant het niet in haar nek.



Aan de vele vreugdekreten te horen denk ik dat het goedgekeurd werd.



Alleen kreeg papa bijna een hartaanval toen hij zag hoe kort het rokje was ... maar gelukkig, fopje flauw mopje, zit er een shortje onder. :-)



Stoffen: Droomstoffen
Patroon: Milla - La Maison Victor

13 opmerkingen:

  1. Hahaa, heerlijk om haar leeftijd zo te vermelden. Ik zou meedoen, ware het niet dat die maanden mij veel te snel gaan ;-)
    Heel tof, die Milla!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor volwassen zou ik dat niet meer per maand doen, gewoon afronden naar beneden. Bijna 25 wordt dan 24. Bijna 35 wordt dan 30, bijna 50 wordt 40 enz 😂

      Verwijderen
  2. Die bandjes achteraan zijn echt tof! Ik ga me er toch ook eens aan wagen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is makkelijker om naar toilet te gaan en ze kan die knoop achteraan moeilijk verdragen. Mij stoort dat ook na een tijdje. Veel succes 😀.

      Verwijderen
  3. Mooie versie! Was ook mijn favorietje uit de laatste LMV :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik snap dat je die bandjes anders hebt gedaan, ik heb bij een haltertop na enkele uren vaak het gevoel dat mijn nek en hoofd naar beneden getrokken worden :p

    Heel mooi gedaan!! Nu kan ze zonder problemen radslagen en andere gekke dingen doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik kan het ook niet te lang verdragen zo'n knoop 😕

      Verwijderen
  5. ÉÊn van de mooiste Milla pakjes die ik al zag! Love it.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zalig Milla pakje! En alvast proficiat of is het daar te vroeg voor om 5 voor 8 :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha eigenlijk pas officieel om klokslag 8 he 😂 Dankjewel!

      Verwijderen
  7. Hahaha wat een denkwijze. Fantastisch die kinderlogica. Schoon pakje. Ideaal om deze zomer in te ravotten.

    BeantwoordenVerwijderen