donderdag 7 juli 2016

Soms moet je eens JA durven zeggen

Het was al laat op de avond toen ik de vraag kreeg 'kan jij hier iets mee doen, weet niet of je het nog aan de praat krijgt, eerder decoratiestuk'.


Het hart schreeuwde JAAAA het verstand zei: 'owla owla denktisna, waargadedaweerzetten'. Dus ik typte braafjes terug, 'dat het niet zal gaan'. Het verstand en het hart raakten in hevige discussie en ik vroeg nog geen 5 minuten later of ik er nog even over mocht nadenken.

Mijn man bekeek me alsof ik echt zot geworden was toen ik het hem vroeg en vooral toen ik zei dat ik het best maar niet zou doen omwille van het plaatsgebrek. Hij drukte me op het hart dat als ik het écht mooi vond dat we na onze verbouwingen wel een plaatsje zouden vinden hiervoor. De schat!

Zo kwam het dus dat mijn nee nogal snel omgevormd werd naar een ja en we er geen gras over lieten groeien om dit pareltje op te halen. 1000 x dank!








Ik zocht al een beetje op het internet maar vind niet echt informatie over dit stuk. Misschien weten jullie wel meer? Het merk is blijkbaar Clementine.

Ik zoek ook nog een sleuteltje dat past op het deurtje zodat ik de binnenkant ook goed kan bekijken. Ik weet niet of dit nog kan werken, de rubber aan het wiel is verduurd, misschien kan dat wel vervangen worden maar het is ook niet echt mijn bedoeling hiermee te werken, als decoratie vind ik dit helemaal top!

Ik ben wel benieuwd naar jullie meningen, wat zouden jullie met dit stuk doen? Helemaal zo laten? Het kastje terug wat nieuw leven inblazen? Rubber vervangen?


8 opmerkingen:

  1. Ik zou het uit het kastje halen en ergens anders als decoratiestuk zetten.
    't Is wel echt een pareltje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja mooi hé? Ik weet niet goed of ik er misschien spijt van zou krijgen als het uit het kastje is. In het kastje zit nog een volledig trapgeheel met wiel en zo. Dilemma's :-).

      Verwijderen
    2. Ja mooi hé? Ik weet niet goed of ik er misschien spijt van zou krijgen als het uit het kastje is. In het kastje zit nog een volledig trapgeheel met wiel en zo. Dilemma's :-).

      Verwijderen
  2. Heel mooi! M'n schoonzus heeft dit als pronkstuk in de hal staan, ze passeert er dus ALLE dagen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk! Hier staat het voorlopig even in de berging tot het wat opgewaardeerd is en we een plaatsje gevonden hebben.

      Verwijderen
  3. Ik zou enkel de kast afschuren en een nieuwe laag vernis erop leggen. Maar ik ben verre van een interieurexpert! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat het kastje inderdaad wat nieuw leven in geblazen mag worden. Zolang ik er niet uit ben wat ik er mee ga doen laat ik het nog even zoals het is. Wil achteraf geen spijt hebben.

      Verwijderen
  4. Prachtig! Ik zou het ook als pronkstuk ergens zetten, als je man dat okee vindt, en anders in de naaikamer. Schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen