maandag 1 augustus 2016

Een Simpledress voor de koudere dagen

Als ik zeg dat Eline haar kast bijna ontploft met jurkjes, rokjes, shortjes en dergelijke is dat niets gelogen. En toch, ... toen Droomstoffen me dit stofje bezorgde om te testen besloot ik er nóg een jurkje van te maken. 

Al zorgde ik deze keer voor een nazomers exemplaartje, eentje met lange mouwen. 


Ik gebruikte de Simple Dress van Kaatjenaaisels maar tekende hier lange mouwen. Niets moeilijks aan, enkel een t-shirt erop leggen om de lengte van de mouwen te bepalen.


Ideaal voor een speelpartij buiten, ook als de zon eens een keertje niet schijnt.


Stoffen: Tricot uilen en grijze French Terry beiden bij Droomstoffen
Patroon: Simple Dress - KaatjeNaaisels

9 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan! Was ik ook al van plan om te doen, kunnen we ook winter-simple dresses maken, want het blijft toch wel een heel mooi modelletje he!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel leuk alweer. Zet je dan ook de mouw niet apart aan? Ga ik toch ook es proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klopt, ik maakte de mouw gewoon langer maar zette geen aparte mouw aan. Eén nadeel is wel dat je veel stof gebruikt omdat de mouw ver uitsteekt als je de stof aan het knippen bent. Maar het bespaart wel weer werk :-). De bluts met de buil haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed plan! Ziet er erg leuk uit voor het najaar zo (of voor die koude zomerdagen af en toe)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super tof, ga het ook zo eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen