woensdag 31 augustus 2016

Een woordje uitleg ... de blogmeeting


Vooral voor de niet-bloggers die toevallig tot hier zijn geraakt wil ik allereerst van wal steken met een woordje uitleg. Afgelopen zaterdag was het zover, de langverwachte blogmeeting die door Davina van 'Woohoo!' georganiseerd werd. Wat is dat nu zo'n blogmeeting?
Toegeven, als ik het zelf niet zou weten zou ik het iets vreemd vinden, dus ik snap de frons op uw voorhoofd. Allerlei vreemden die samenkomen en beetje babbelen over een gemeenschappelijke passie? Gelukkig is dit toch niet helemaal de waarheid. De blogwereld lijkt groot maar eigenlijk is die ook wel gezellig klein. Veel trouwe lezers van mijn blog zijn immers zelf ook bloggers en daar lees ik ook gretig bij.
Wat ik dus wil zeggen is dat we gaandeweg elkaar een beetje hebben leren kennen via het bloggen, het instagrammen en het facebooken, want ook daar zijn bloggers vaak actief. Een ontmoeting is dus eerder een logisch gevolg dan een vreemde geforceerde activiteit, aanzie het een beetje als netwerken maar dan op een ontspannen gezellige manier.

Enkele aanwezige dames had ik eerder al eens gezien en werden voor mij reeds geklasseerd onder de categorie: super toffe madammen. Namelijk Lieve van Pieke Wieke zag ik voor de eerste keer toen ik op zoek was naar een stofje voor een jurkje voor Eline, dit zal zo ongeveer een jaar geleden zijn. En dit bleef niet bij één keertje want naast haar blog heeft ze een ontzettend leuke winkel op afspraak in Ekeren, aanradertje! Davina ontmoette ik ook al eerder, zij is mijn verzendbuddy dus wij wachten steeds samen op de levering van Droomstoffen, dat schept een band :-).
Verder ontmoette ik nog tal van andere straffe madammen: Sarah (C'est Saar), Miranda (Inspinration), C-art-o-line (Cartoline), Karoline (Mum & De Miekes), Ondinneke (Hutsepruts), Marie-Paule (So Popo Sew), Veerle (196), Stephanie N. (Naaiz), Kim (Mimaloki), Dominique (Do Did It), Stephanie B. (Juffrouw Kersjes en webwinkel Stoffenmie), Tine (Bij oogappelSien), Carla (Ik Maak Het Zelf Nu), Tinne & Stella (Naaisgerief) en Lieve & Margot (Girlsinuniformblog).

Dus daar stond ik dan, toch een tikkeltje nerveus om al die creatieve madammen in het echt te ontmoeten. De locatie was Den Trol in Schoten. Pure nostalgie omdat ik net achter de hoek naar het middelbaar ging. Het zal u dan ook niet verbazen dat de cafémadam en ik elkaar herkenden, ahum.

Enkele dames, waaronder ik, staken op deze bloedhete zaterdag eerst de legendarische spaghetti achter de kiezen om zo af te zakken/ op te stijgen naar het nog warmere zolderkamertje waar de meeting zou doorgaan.
Davina heeft ons allemaal in de watten gelegd, aan alles was gedacht. Koekjes, cupcakes en nog meer verwennerijen van allerlei sponsors.
Iedereen ging met minstens 2 stofjes, fournituren en kortingsbonnen naar huis. En voor enkelen waren er ook cadeaubonnen om te spenderen aan patronen en stoffen, de gelukzakken ;-).

Ik mocht 2 stofjes kiezen en koos voor een wit-blauw gebreide tricot die sponsor Stofrenke bezorgde. Zelf kende ik de winkel nog niet en dat is dan weer meteen het fijne aan dit netwerken want toen ik thuis de site eens rustig bekeek merkte ik dat er heel veel leuks online staat. Allen daarheen dus om een kijkje te nemen!
Als tweede stofje koos ik voor Megan Blue en het patroon voor een hartjeskussen van de webshop Babarum, het zal u niet verbazen dat ook hier een uitgebreid en heel mooi gamma te verkrijgen is aan stofjes en meer. Klik maar eens op de link om zelf te oordelen.
En alsof dat nog niet genoeg was en wij, naaiende dames, onverzadigbaar zijn besloten een heleboel sponsors er nog een schepje bovenop te doen. Dankjewel Droomstoffen voor de brede gele elastiek, dankjewel Lanalotta voor de knoopjes, dankjewel Fairy Tailors voor de kortingscode.
Ook al greep ik naast de andere prijzen, toch ook een dankwoordje aan de sponsors die mijn medebloggers gelukkig maakten: Pieke Wieke, Petite Couture, Madeline de StoffenmadamStof Op Zolder, Stoffenmie, Kaatje Naaisels, With Love by Eva, Straightgrain, Compagnie M., Zonen09, Soft CactusSee You At Six, K-bas, Kokette Katinka, Veritas. Jullie zorgden allemaal voor de kers op de taart!

En dan is het nu gewoon even fototijd, ik mocht de foto's lenen van Tine (Bij oogappelSien) want ik had mijn camera dus niet bij. Oeps! Nogmaals bedankt Tine!




En als laatste nog een keertje 'merci Davina'!
xxx

9 opmerkingen:

  1. Zo leuk om te lezen! En idd, jouw intro is de nagel op de kop! Blij om er deel van uit te kunnen maken! Zoveel leuke mensen die ik anders niet zomaar had ontmoet! #dankbaar XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk er naar uit om nog eens met u een terrasje te doen ;)

    dikke zoen sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk om elkaar te leren kennen he :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh super leuk om te lezen! Ziet eruit alsof het een heel gezellige meeting was :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zag er heel gezellig uit! jammer dat ik niet kon komen en dat zeg ik niet voor die stofjes en ander moois maar voor alle leuke dames daar, want tetteren dat is nu toch toevallig één van mijn hobby's naast naaien zeker :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke herinneringen aan een hele gezellige avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om te lezen, klinkt erg gezellig! Wanneer is de volgende? 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik krijg het meteen weer warm bij het lezen van dit berichtje. En dan bedoel ik niet het plakkerige zweterige warm van het zolderkamertje. Maar het warm van binnen van de gezelligheid :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had dit nog niet gelezen,zo leuk om hier jouw verslagje van onze blogmeet te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen