dinsdag 6 september 2016

3 najaarsbasics voor Jules

Ik zei het eerder al. Wat ik vanaf nu maak, moet ook kunnen dienen voor het najaar. Geen hoogzomerse naaisels meer want om alle zomerspullen uit de kast nog een keertje te kunnen aandoen moet het vanaf nu nog minstens 2 maanden +25° blijven.

Ik kieperde in een herfstbui een mooie stevige tricot in mijn virtueel winkelmandje bij Pieke Wieke, samen met het stofje waarmee ik eerder al dit rimpelrokje maakte. Ik besloot ook dat eenvoud siert en nam een effen marineblauwe tricot als combinatiestof.


Ik googelde even naar hoeveel stof ik nodig zou hebben en plaatste mijn bestelling. Nu komt het leukste deel van mijn internetaankoop: ik kan het gewoon in real life ophalen en een tetterke doen met Lieve zelf, zeg nu zelf, dat is toch een grote plus!

Op een regenachtige dag, dat mag u zeer letterlijk nemen, zette ik mijn schaar in de stof. Voor het eerst maakte ik een Billie van Zonen09. Het patroon lag al heel lang klaar, 't is te zeggen, ongeknipt en ongeplakt. Ik zag er als een berg tegenop maar eens gedaan ben ik blij dat ik vanaf nu wel vaker dit patroon kan gebruiken.



Ik ging voor een longsleeve met borstzakje en raglanmouwen. Onderaan de mouwen en in de taille ging ik voor de boordstofafwerking.




Tot mijn grote vreugde merkte ik dat er nog wel 't shirtje uit de stof kon gehaald worden, misschien niet met lange mouwen maar met een cardigan erover is dit toch nog herfstig, nietwaar?

Deze keer ging ik voor het Isaacpatroon van La Maison Victor. Volgens mij kan dit best snel in elkaar zitten, ware het niet dat de elektriciteit er plots voor 2 uur tussenuit lag. Zo zie je maar dat prioriteiten stellen belangrijk is, ik had namelijk net ervoor een grote wasmand strijk afgewerkt. Bah!
Volharder dat ik ben bleef ik op wacht tot mijn machine terug in gang zou schieten, dit was pas rond middernacht. Ik tapte intussen de accu van mijn laptop af naar mijn GSM-batterij die op rood stond te pinken, om zo nog wat te Instagrammen. Ja, bij dergelijke noodgevallen wordt mijn overlevingsinstinct flink aangewakkerd.
Maar de aanhouder wint en ik stel u voor: het Isaac t-shirt!

Ik ben zot content met het borstzakje dat zo mooi doorloopt qua print! Latenightsewing is dan toch ergens goed voor.

Bovendien ontdekte ik, haleluja, dat ik nóg wat stof over had. Helaas niet genoeg om nog iets met mouwen te maken dus ging ik voor een marcelleke. Ideaal voor de zomer en ideaal als onderlijfke voor de herfst.



Wat denken jullie? Is mijn aankoop herfstig genoeg geweest om het te verantwoorden?




Leuk weetje: de elektriciteitspanne zorgde ervoor dat ik deelnam aan een Give Away van Igotstripes_studioStraightgrainpatterns, Honderdachtentwintig en Pysselnabon ... en ja hoor! Ik kreeg bericht dat ik gewonnen heb! Binnenkort stel ik jullie dus mijn versie van de Hoppe voor! Bedankt alvast!!

Patroon: Billie - Zonen09; Isaac - La Maison Victor; Marcelleke - zelfgetekend
Stoffen: Pieke Wieke


12 opmerkingen:

  1. Zo mooi én zooooo verantwoord ;-). Ga jij maar snel even terug langs bij Lieve, dat heb je wel verdiend! ;-). Ik vind je blogposten trouwens heel leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal goed! Goed benut, dus inderdaad helemaal verantwoord. En nu, hop naar de herfst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amaai, heel erg verantwoorde aankopen! En 't was meant to be he, met die Hoppe en al!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, stof kopen is ALTIJD te verantwoorden 😉
    Mooie stukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Über verantwoord, die aankoop! En hier ook fan van Billie & latenightsewing...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. als je er drie stuks uit kan maken dan is die aankoop meer dan verantwoord. Ik denk trouwens dat het hier drie maanden boven de 20 graden moet zijn voor ik alles nog eens gedragen heb ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi allemaal, geeft vast veel voldoening: uit één lap en alles mooi afgewerkt en opgewerkt...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi! Hier staat ook al serieus wat najaarsgerief op de planning :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Allemaal even mooi en zeker geschikt voor de herfst ;-)

    BeantwoordenVerwijderen