donderdag 1 september 2016

Alle visjes zwemmen ... op haar badpak

Een tijdje geleden won ik bij Lily & WoodyEmma en Mona en Manelprints deze überschattige swimfabric. Aangezien zowel Sylvia als Griet reeds aan de slag gingen met deze stof en de resultaten op bovenvermelde links al een tijdje te bezichtigen zijn lag voor mij de lat wel heel erg hoog.

Op reis bestudeerde ik elk badpakje dat de revue passeerde. Een badpak en geen bikini dus omdat de zomer wel bijna gepasseerd zal zijn en Eline ook dit jaar opnieuw met school gaat zwemmen, dan is een badpak gewoon net iets handiger dan een bikini.
Mijn eerste gedachte was een badpakje met een rokje aan of op zijn minst ruffels maar anderzijds wou ik geen copy-paste maken van wat u eerder al zag bij Sylvia en Griet. Ik zei het al, de lat lag hoog :-).

Ik schuimde het internet af naar een geschikt badpakkenpatroon en aangezien het simpel mocht zijn zonder rokje en ruffels kwam ik uit bij het gratis patroon van De Dromenfabriek (was dit voorheen niet Droomfabriek?). Ik wou toch een tikkeltje girlpower toevoegen aan het badpakje en besloot een strik vast te maken op de rug, geïnspireerd op een badpakje dat ik tijdens onze vakantie spotte.






Als u onderstaande foto bekijkt begrijpt u meteen waarom de meeste foto's droog in het warme zonnetje genomen zijn. Bibber bibber bibber.


Het leuke aan deze stof is dat ze naast supermooi, dik en makkelijk te verwerken ook nog eens goed is voor de huid en het milieu, deze stof bevat geen chemicaliën en is geprint op waterbasis, ideaal voor onze dochter met een gevoelig huidje. Bovendien zou de stof kleurvast zijn en is deze behandeld tegen vuil, handig! Nog een klein weetje, deze stof is ontworpen in België. Hebt u nog meer redenen nodig om overstag te gaan?

Patroon: De Dromenfabriek
Stof: gewonnen - Manelprints

20 opmerkingen:

  1. Barbara van Stofrenke1 september 2016 om 20:55

    Mooi! Die strik maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, heerlijk die laatste foto en een super leuk badpak!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. o, zo mooi gedaan. En het is inderdaad en supermooi stofje (alleen tienerdochter vind het niets meer voor hoor)
    www.stokstaartjedoethetzo.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Meer dan geslaagd! Goed dat je durfde knippen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! Ik denk dat ik een copy paste ga maken van jouw versie! De strik op de rug is echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig! De eenvoud last het printje prachtig tot z'n recht komen, en dat strikje maakt het af en bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waauw, dat is echt prachtig!! Supermooie stof, ik zag ze idd al op de andere blogs, maar jouw exemplaar past echt wel mee dan perfect in dat rijtje hoor, amai!,die strik vind ik echt heel leuk gevonden en uitgewerkt! Prachtig badpakje!!

    BeantwoordenVerwijderen