donderdag 22 september 2016

Eentje voor het kwakkelseizoen

Ik wil nu niet pessimistisch overkomen maar helaas komt aan alle mooie liedjes een einde. Dat geweldige warme zomerse weer kan dus ook geen weken meer duren volgens mij. Hoog tijd om goed voorbereid het kwakkelweer tegemoet te gaan.

Ik won een tijdje geleden op deze gezellige blogmeeting een stofje van Stofrenke. Ik kende de winkel nog niet en eigenlijk is dat zonde want er is veel leuks te verkrijgen. Gelukkig weet u dat vanaf nu dus ook!

We trokken naar Zoutelande, de ideale plaats om meteen wat leuke foto's te schieten.


Voor Eline maakte ik de Leonorasweater van La Maison Victor. Ik begon pas toen de jongedame al sliep en in mijn gedachte was dochterlief precies al wat groter sinds ze naar het derde leerjaar gaat, oeps. Dat maakt dus dat de trui ruim zit. Maar geen paniek, daar groeit ze uiteraard vanzelf wel in.


Ik volgde overal netjes het patroon en paste niets aan maar om het verzuipeffect een beetje te vermijden plooide ik de mouwen voor de fotoshoot wel even om.


En u heeft mijn voorliefde voor strikjes vast al wel gemerkt, namelijk hier en hier en hier en hier en hier en hier en hier en hier. Ik voorzag ook bij deze trui opnieuw een subtiel strikje. Love it!


Ik heb lang getwijfeld om de stof voor mezelf te houden, but when it comes to a battle, the daughter always wins.








De trui die Jules hier draagt zag u eerder al hier.




Patroon: Leonora Sweater - La Maison Victor
Stof: Stofrenke

22 opmerkingen:

  1. Oooh, wat is die mooi geworden! Blij dat de stof zo goed besteed geweest is ;-) ! En zo'n mooie foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben blij dat jij het ook mooi vindt! Ik heb de foto's ook naar je doorgestuurd. Indien gewenst mag je ze gerust gebruiken. 😘

      Verwijderen
  2. Wat een toffe sweaters... Mooi stofje! En die foto's zijn echt prachtig! Zoutelande... Nog nooit van gehoord!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet niet van welke kanten je bent, wij van het Antwerpse en het is ong 75km rijden voor ons. Qua winkels en zo gene vette, maar zo heerlijk wandelen! 😍

      Verwijderen
  3. Heel leuk truitje en ja, dochters winnen het altijd van mama's :p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ideaal voor deze nazomerdagen! Ik ben ook fan van strikjes, jammer genoeg geen dochter om bij toe te passen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah dat is wel vervelend ja! Nu moest je je toch eens willen uitleven, Eline wil gerust kandidaat zijn :-).

      Verwijderen
  5. Leuk! Toch fijn dat ie lekker ruim is, gaat ze er lekker lang plezier van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er eigenlijk ook wel blij mee! Zo kan het in de lente ook nog dienen.

      Verwijderen
  6. Deze Leonora is echt wel mooi! Het zag er daar plezant uit aan zee, mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen