maandag 19 september 2016

To sew or not to sew - Challenge

Ik beken, ik had een twijfelke toen Davina voorstelde een Sew Challenge te houden. Allereerst dacht ik aan een swap en aan het feit dat ik daar teveel stress van zou krijgen. Maar toen ik vernam dat het geen swap was besloot ik in een dappere bui mee te doen.

Ik kreeg mijn criteria van Caroline Provinciael van http://c-art-o-line.blogspot.be/ :
- Naai iets voor jezelf, dat is al van mei geleden volgens je blog
- Je bent op reis geweest naar de Provence, zorg dat er een link is (kleur of stof of emotie of ...)
- Gebruik kleur

Mijn dapperheid verdween eventjes bij het tweede puntje, een link met de Provence ... Ik raadpleegde Google een aantal keer maar nope, ik kon maar niet wennen aan die kleurige met bloemen bedrukte stofjes en het idee daar iets voor mezelf mee te maken.

Twee dagen liep ik van 's morgens tot 's avonds te piekeren tot plots 'ping' het idee er was.
Ik was bezig aan een top voor Eline met een See You At Six-stofje en was zo content van de kwaliteit dat ik me plots herinnerde dat er in deze collectie ook een mooi blauw stofje was met kleine gekleurde driehoekjes. Bekijk het stofje maar eens vanop een afstand:


En? Zelfs mijn man zei: dat is precies een sterrenhemel.
Voila, we zijn er. De sterrenhemel, wat heb ik daar van genóten op reis. Meestal samen met Jules, we deden dan al het licht in en rond het huis uit en gingen zitten en staarden uren in de duisternis naar al die fonkelende diamantjes. Prachtig was het, als je dacht dan toch een zwart plekje gezien te hebben doken er plots weer tientallen sterren op uit het niets.


De driehoekjes op zich laten me dan weer denken aan de Mont Ventoux. 2 x een link met de Provence, verdient dat een puntje extra?


Voor mezelf deed ik er een criteria bovenop. Aangezien Caroline een super ijverige beheerder is van de facebookgroep Creaties La Maison Victor vond ik het een must een LMV-patroon te gebruiken.


Ik liet wel de zakken achterwege aangezien ik het jurkje met een riempje wil dragen.






Vergeef me de iPhonefoto's, deze waren voor de dochter net iets handiger te schieten dan een fotoshoot met onze echte camera. Wat wel grappig was is dat ze ernstige twijfels had over mijn modellencarrière. Ze stelde voor 'even los te komen' door alsof te zingen in een ingebeelde microfoon. Dat verklaart dus meteen waarom enkele foto's subtiel bijgesneden zijn :-). 

Ik mocht op mijn beurt dan weer 3 criteria bedenken voor Daisy van Molemiekes Naaiblog . Benieuwd naar wat haar criteria zijn en wat ze zal maken? Hou dan zeker haar blog in de gaten.

Neem ook zeker een kijkje op deze blogs, zij gingen de afgelopen dagen ook creatief aan de slag:
C-art-o-line - Molemiekes Naaiblog - Mimaloki - De Zussen (Lies) - Flaflinko -Lucky Mie - la vie de lady Rose - Hutsepruts - Momfie - Bij oogappelSien - Naaisgerief

Stof: See You At Six - Lelastof
Patroon: Raven - LMV

42 opmerkingen:

  1. Goed opgelost en je straalt in je mooie jurk.Ik heb van die reeks ook een lange rok gemaakt,zalig om te verwerken en te dragen,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Het zijn stuk voor stuk leuke stofjes he!

      Verwijderen
  2. Super schoon! Het staat je goed zo en sterrenhemel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel mooi! dat patroontje zou mij ook wel liggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een schoontje, en mooi dat je er de leuke vakantieherinneringen kunt aanhangen. Zo blijft het toch nog wat langer zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi. Je straalt net zoals een ster aan de sterrenhemel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi. Je straalt net zoals een ster aan de sterrenhemel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi! Om bij weg te dromen... over de volgende grote vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja! Weet nog niet waarheen maar was het maar al zover 😄

      Verwijderen
  8. Prachtig jurkje! Ik moet deze stof ook nog verwerken als laatste See You At Six stofje, hier wou ik de Jessy jurk nog mee maken...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Spannend! Heb je alle andere stofjes al gebruikt van See you at six? 😃

      Verwijderen
  9. Amai heel mooi! En nu geen 4 maanden meer wachten om iets voor jezelf te maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zeg ik elke keer tegen mezelf, maar die kinderkleren zijn zo leuk om te maken 🙊

      Verwijderen
  10. Prachtige jurk, Brighid. En dochters met extra styling tips zijn de beste :-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha echt he, die dochter komt nogal van pas hoor 😄👌🏻

      Verwijderen
  11. hihi, ik moet zooooo lachen met dat van die microfoon en zo :-) ik stel het me al helemaal voor! en wat een prachtige jurk, staat je keigoed! zo leuk die link naar de Provence, idd, die sterrenhemels daar... waauuuw!! je creatie is echt méér dan geslaagd, amai!! ik begin ook aan mijn opdracht, volgende week hopelijk af en op de blog! spannend, zeker na al zoveel prachtige creaties!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Spannend!! Ik ben benieuwd naar het resultaat. Veel succes!!

      Verwijderen
  12. Wat een prachtig resultaat! Goed dat je meegedaan hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat blauw staat je heel erg mooi! Eentje die veel gaat gedragen worden, denk ik. En leuke foto's ook, tof van de dochter 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zalig stofje om te dragen he!
    Super geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ziet er geslaagd uit. De jurk staat je geweldig! Een fantastische jurk voor de aankomende herfst. Las net van alles over deze uitdagingen. Wat een leuke criteria krijgen jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig! Ik heb dat stofje ook nog liggen en heb iets gelijkaardigs in gedachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super! Ik maakte me er zelf wat gemakkelijk vanaf maar jij deed het echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. die jurk staat je echt beeldig! mooi zeg

    BeantwoordenVerwijderen