maandag 17 oktober 2016

Bring A Smile

Zo'n 2 weken geleden kreeg ik een berichtje van een mama die ik leerde kennen aan de schoolpoort. Zij vroeg me of ik Bring A Smile kende ...

Van naam dus zeker wel en ik zie er regelmatig iets van passeren op facebook, maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik het concrete concept niet echt kende. Dus ik googelde een beetje en werd warm vanbinnen.

Niet alle kinderen hebben het geluk zo gezond door het leven te huppelen zoals onze eigen kinderen, wij mogen onze twee pollekes kussen, echt waar. Een lach toveren op andere kindergezichtjes, dat zag ik wel zitten ja!

Ik ging dus in op het voorstel om leuke dekentjes te naaien voor twee kleutermeisjes voor een project in Pulderbos. Dekentjes waar ze op kunnen liggen, onder kunnen wegdromen en mee kunnen knuffelen, voor minder ging ik niet. Het werd een formaatje 140 x 100 cm. Lekker ruim dus.


Langs de ene kant gebruikte ik een kleurrijk stofje waar ik zelf gelukkig van word en langs de andere kant een heerlijk warm laagje. Ideaal voor de herfst/winter in aantocht.


Ik naaide voor de gekkigheid 3 labeltjes in de bovenhoek omdat Eline opmerkte dat labeltjes aan haar knuffel zo fijn zijn om mee te frullen. Bij deze kon ik dus ook meteen mijn nieuwe grijze label introduceren.



Toen de dekentjes af waren en ik een foto liet zien, met de bijhorende opmerking van de labeltjes zei de andere mama ... we zoeken eigenlijk ook nog labeldoekjes. Dat is maar een woord! De dag erna rolden er (moeizaam weliswaar, ik denk dat mijn machine nood aan vakantie heeft) 4 labeldoekjes onder mijn naaimachine vandaan.



Als er al maar een kleine glimlach op die kindersnoetjes komt ben ik al gelukkig!


Bring A Smile organiseert veel activiteiten en nieuwe projecten. Willen jullie ook op de hoogte blijven van het reilen en zeilen, of misschien zelf ook voor een lachje zorgen, dan is het zeker handig even deze FB-pagina te volgen.


14 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt en tof initiatief. Ik doe mee met bloggers for life.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik was ook aan het denken mee te doen met bloggers for life, heb nog wel wat restjes liggen ;-).

      Verwijderen
  2. Mooi gemaakt en tof initiatief. Ik doe mee met bloggers for life.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh zo lief. Nu doe ik mee voor bloggers for life maar deze onthoud ik zeker voor erna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super, ik moet alles nog eens goed bekijken voor bloggers for life.

      Verwijderen
  4. Keileuk! En idd, etiketjes vinden kindjes heerlijk om aan te frullen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi geworden! Daar zullen de kindjes blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou zo een vlieg willen zijn als ze het krijgen ;-).

      Verwijderen