vrijdag 21 oktober 2016

Voor mijn poppenmoedertje

Vorig jaar had de Sint een geweldig idee. Op vraag van de dochter bracht hij een nieuwe pop. En wel eentje die kan lachen, huilen mÊt tranen, drinken en heel de reutemeteut. Geweldig schattig allemaal. En toen vroeg de poppenmama nieuwe kleren. Ha, geen probleem dachten wij. De Sint dacht er namelijk aan een alom bekend merk te kiezen, de slimmerik.

We zochten zowat elke speelgoedwinkel af naar poppenkleren in deze poppenmaat. Overal vertelden ze ons dat het zeker nog binnen zou komen. Nu, bijna een jaar en talloze speelgoedwinkelbezoekjes met de nodige ontgoocheling later, geef ik het op.

Dat mijn stoffenkast uitpuilt zal velen bekend in de oren klinken. Tijd om wat aan restjesverwerking te doen.
Gisteren maakte ik een broekje, een truitje, een sjaaltje en een haarlint voor Lola, want zo heet het kind, euh pop.



Vanmorgen was er dus eentje helemaal blij.


Als u nog een Sintkado zoekt is dit echt een leuke tip, de pop is haast levensecht* en zelfs na bijna een jaar wordt er nog vaak mee gespeeld (en de batterijen gaan nog steeds mee).

Stof: Droomstoffen

*Oppassen: kans jezelf te betrappen bij het troosten in plaats van de knop uit te zetten. Been there done that.

14 opmerkingen:

  1. Megaschattig! Mijn dochtertje vraagt ook soms om poppenkleertjes te naaien, maar verder dan herbruikbare pampers ben ik nog niet geraakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En daar ben ik dan nog niet aan toe geraakt 😄 Staat ook nog op mijn lijstje 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En welke patroontjes gebruik je voor deze pop? dat ik baby Annabell geloof ik? heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is de legging van Emma en Mona maatje 50 zonder naadwaarde. Al zou ik, bij gebrek aan een pamperpoep, de taille volgende keer wat lager maken. Het truitje tekende ik aan de hand van een T-shirtje van de pop.

      Verwijderen
  4. Ik kreeg vorig jaar "poppenkleertjes" op het lijstje van mijn metekindje... maar ik kon gewoon de gevraagde prijs niet geven voor de saaie en afgewassen-roze kleertjes die in de winkel te vinden zijn. Hoe truttig en saai zijn die kleertjes! Dus ik ging ook gewoon zelf aan de slag en gaf de pop enkele hippe outfits ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En vergeet ik nog te zeggen hoe tof dit outfitje geworden is!! En die strik maakt het af!

      Verwijderen
    2. Heel toevallig zocht ik vrijdag nog naar nieuwe patroontjes en kwam ik op jouw blogpost uit! 😄 Super tof!!

      Verwijderen
  5. Super mooi. Iedere (poppen)moeder wordt hier gelukkig van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super mooi. Iedere (poppen)moeder wordt hier gelukkig van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super zeg! Leuk idee om zelf kleertjes te maken voor de pop. Pokkeduur in de winkel en bijlage niet zo mooi als dit. Ik maakte tot nu toe een verzorgingstas, pampertjes, kaphanddoekje, washandjes, luiermatje en slabbetjes voor de pop. Kleertjes wil ik ook nog doen!
    Djoelienaait.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, en weinig keuze...Ps ik ben je blog beginnen volgen ;-)

      Verwijderen
  8. Zo lief seg! Selfmade is altijd beter. Zoals Djoelie zegt veel te duur, wel veel gepruts natuurlijk ;)
    Onze (enige) pop heet ook Lola. Af en toe hebben de jongens een bevlieging en willen ze pampers verversen en Lola in een bedje leggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is echt wel toevallig 😄 Leuke naam ook

      Verwijderen