maandag 28 november 2016

Hip hip hoera!

Afgelopen weekend mochten we taart gaan eten voor het dochtertje van mijn man zijn nicht. Zij werd 1 jaar. Op zo'n leuke dag mogen kadootjes niet ontbreken ...

Ik maakte de Leather Sweater vanuit LMV in de kleinste versie. Deze trui lag al een tijdje klaar in afwachting tot het feestje. Al bedacht ik me de avond voor het feestje plots dat ik de hoofdopening voor Eline en Jules de vorige keer toch wel groter moest maken en ik dat bij dit exemplaar dus niet gedaan had. Ik zette de schaar achterin de halsopening en maakte er een strikje van zodat dat (eventuele) probleem toch van de baan was.


 Ik stikte de opening ook een beetje door, Eline heeft zo'n trui en vind dat een heel leuk detail.


En toen ik dan toch bezig was maakte ik ook nog een rokje. Vooraan maakte ik twee plooien, achteraan fronste ik het een beetje. De zoom werkte ik af met het katoentje dat ik ook voor de schouders van de sweater gebruikte.


Diegenen die met het vergrootglas kijken merken ook dat ik vooraan de naam van de jarige op de trui gestikt heb.

De afgelopen weken komt de chaoot in mij weer fel naar boven. Daardoor kwam het ook dat ik geen foto's maakte vooraleer we het geschenkje afgaven. Gelukkig kreeg ik er achteraf nog toegestuurd zodat ik het toch met jullie kan delen :-).

Patroon: Leather Sweater - LMV (met aanpassingen)
Stoffen: Sweaterstof - Stoffenverkoop Kapellen; Katoentje - Pieke Wieke; Elastiek - Droomstoffen

4 opmerkingen: